چرا ماربل شیت بهتر است از دیوارپوش های سنگی است؟

این روزها بسیاری از مردم متقاضی طراحی ساختمان های مسکونی با متریال های جدید و به‎روز هستند. ماربل شیت یکی از انواع این ابزارهاست که از ترکیب دو ماده به نام های پی وی سی و پودر سنگ تشکیل شده است. شاید تا به حال به فکر خرید ماربل شیت به عنوان یک دیوارپوش برای ساختمان خودتان نبوده اید؛ اما ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های برتر ماربل شیت نسبت به دیوارپوش های سنگی آشنا کنیم.

چرا ماربل شیت بهتر است از دیوارپوش های سنگی است؟

ماربل شیت و برتری های آن نسبت به دیوارپوش سنگی

این روزها بسیاری از مردم دوست دارند که از متریال های مقاوم برای پوشاندن دیوارهای خودشان استفاده کنند. دیوارپوش های سنگی یکی از انواع متریال هایی هستند که می توانند برای پوشاندن دیوارها مورد استفاده قرار گیرند. اگرچه دیوارپوش های سنگی مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارند؛ اما نباید فراموش کرد که این دیوارپوش به ضربه حساس اند و خیلی زود گرم یا سرد می شوند. پس احتمال خرابی آن ها در اثر تغییر دما و حرارت وجود دارد.

در این میان دیوارپوش های خاصی تحت عنوان دیوارپوش PVC نیز وجود دارند که می توانند برای عایق سازی دیوارها مورد استفاده قرار گیرند. این دیوارپوش بسیار ارزان قیمت هستند. ولی نباید با دید اقتصادی به آن ها نگاه کرد، چون معمولا مقاومت این دیوارپوش ها نسبت به دیوارپوش های سنگی پایین تر است.

حالا تصور کنید که به جای استفاده از دیوارپوش سنگی یا دیوارپوش PVC، از دیوارپوش های ماربل شیت استفاده کنید. دیوارپوش های ماربل شیت در واقع سبک جدیدی از دیوارپوش ها هستند که در اثر ترکیب پی وی سی و سنگ به وجود می آیند. در حال حاضر، برتری های بسیار زیادی برای ماربل شیت نسبت به دیوارپوش سنگی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

·دارای مقاومت بالا در برابر ضربه

 

یکی از خصوصیات برتر ماربل شیت نسبت به دیوارپوش سنگی، مقاومت بالا در برابر ضربه است. در واقع، این ماربل شیت ها به دلیل داشتن ترکیبی از پی وی سی، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دیوارپوش های سنگی پیدا کرده اند. به همین خاطر، این دیوارپوش ها را می توان برای مکان های پر رفت و آمد نیز مورد استفاده قرار داد. ماربل شیت ها می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. همچنین، مقاومت این دیوارپوش ها در برابر خط و خش نیز بالاست. در یک کلام به دلیل اینکه این ماربل شیت ها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند، می توان با خیالی راحت از آن ها استفاده نمود و شاهد طول عمر بالای آن ها بود.

چرا ماربل شیت بهتر است از دیوارپوش های سنگی است؟

ورق های ماربل و برتری های آن نسبت به دیوارپوش سنگی

·دارای خاصیت ضد آبی

خاصیت ضد آب و رطوبت بودن از جمله خصوصیات دیوارپوش ماربل شیت محسوب می شود. دلیل این خصوصیت نیز به کار رفتن پی وی سی در ماربل شیت است که مقاومت آن را نسبت به رطوبت و آب افزایش می دهد. شما می توانید با کمک ورق های ماربل، از خرابی دیوار در اثر رطوبت جلوگیری کنید. این خصوصیت از ماربل شیت سبب شده تا بسیاری از مردم آن را برای محیط های مرطوب مانند استخرها، دیوار حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار دهند.

 

·امکان نصب سریع و ساده این دیوارپوش

ورق های ماربل شیت در ابعاد بزرگی ساخته می شوند. این ورق ها را می توان به سادگی در کنار هم قرار داد و روی دیوار نصب نمود. بنابراین، دیگر دردسر نصب دیوارپوش های سنگی طبیعی برای شما وجود نخواهد داشت و می توانید با خیالی راحت و با سرعت عمل بالا، مراحل نصب این نوع دیوارپوش را روی دیوارها انجام دهید. این موضوع سبب شده تا بسیاری از افرادی که به بحث زمان برای نصب دیوارپوش های سنگی اهمیت می دهند، به دنبال نصب ماربل شیت ها باشند.

 

·قیمت ماربل شیت مناسب نسبت به دیوارپوش های سنگی

دیوارپوش های سنگی می توانند با قیمت بسیار بالایی خریداری شوند. چرا که به هر حال با سنگ طبیعی ساخته شده اند و قیمت سنگ طبیعی نیز بسیار بالاست. این موضوع صرفه اقتصادی دیوارپوش های سنگی را بسیار پایین آورده است. این در حالی است که می توان ماربل شیت ها را با توجه به خصوصیاتی که ذکر کردیم، برای ساختمان های مختلف خریداری کرد و در عین حال هزینه بسیار کمی را برای این کار صرف نمود.

 

·عایق خوب برای صوت و حرارت

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید ماربل شیت می تواند عایق خوبی برای صوت و حرارت باشد. این موضوع در کنار اینکه می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند، در هزینه های شما نیز صرفه جویی خواهد کرد. در روزهای گرم سال، میزان هدررفت انرژی در اثر روشن بودن کولر کاهش پیدا می کند. در روزهای سرد سال نیز دمای هوا به لطف استفاده از ماربل شیت، تنظیم خواهد شد.

چرا ماربل شیت بهتر است از دیوارپوش های سنگی است؟

بهترین ورق های ماربل برای آشپزخانه

ماربل شیت؛ دیوار پوشی با طرح سنگ

ماربل شیت را می توان با توجه به مزایای ذکر شده، جایگزین خوبی برای سنگ های طبیعی دانست. فارغ از این موضوع، زیبایی این دیوارپوش و تنوع بالای آن به شما این امکان را می دهد تا با خیالی راحت از آن ها استفاده کنید. شما می توانید این دیوارپوش های جذاب را با طرح سنگ خریداری کنید و به جای سنگ طبیعی مورد استفاده قرار دهید. در این صورت هم دیگر نیازی به صرف هزینه زیاد برای خرید دیوارپوش سنگ طبیعی ندارید، هم می توانید ظاهر زیبایی ساختمان خود را حفظ کنید.

خلاصه بگوییم که ماربل شیت می توانند تمامی نیازهای شما را برآورده کند. پس اگر به دنبال این هستید که زیبایی ساختمان خود را در چند روز دگرگون کنید، به تنها چیزی که نیاز دارید؛ یک دیوارپوش از نوع ورق های ماربل است. در صورت نیاز به مشاهده مدل های ماربل شیت و خرید آن ها، می توانید به مجموعه آذران پلاست مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد برتری های دیوارپوش ماربل شیت نسبت به دیوارپوش های سنگی صحبت کردیم. پس اگر به دنبال خرید یک دیوارپوش مناسب هستید تا زیبایی ساختمان خود را چندین برابر کنید، می توانید اقدام به خرید ورق های ماربل با رنگ های مختلف کنید. این ورق ها آنقدر متنوع هستند که بتوانند برای سبک دکوراسیون مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار گیرند.