با درمان‌های طبیعی برای تسکین درد آرتروز آشنا شوید

آرتروز گروهی از شرایط دردناک و انحطاط کننده است که با التهاب در مفاصل شروع می‌شود و منجر به خشک شدن مفاصل و درد می‌شود. آرتروز، شایع‌ترین نوع ورم مفاصل است، که با افزایش سن وخیم‌تر می‌شود و در اثر فرسودگی در طول سال‌ها به وجود می‌آید. آرتروز مفصلی در اثر حمله سیستم ایمنی بدن به مفاصلی که در بافت‌های خارجی هستند به وجود می‌آید. به همین دلیل، آرتروز مفصلی به عنوان یک بیماری خود ایمنی شناخته می‌شود.

به نقل از مجله وینوک پزشکان بطور سنتی آرتروز را با داروهای ضد التهابی و مسکن‌ها درمان می‌کنند. با این حال، برخی از داروها عوارض جانبی دارند به همین دلیل درمان‌های طبیعی برای تسکین درد محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. به یاد داشته باشید که قبل از امتحان این روش‌های طبیعی با پزشک خود مشورت کنید.

1. کاهش وزن

وزن شما می‌تواند تأثیر بزرگی بر میزان دردی که از آرتروز تجربه می‌کنید ، داشته باشد. وزن اضافی فشار بیشتری به مفاصل شما خصوصاً زانوها، باسن و پاها وارد می‌کند.

کاهش فشار به مفاصل با کاهش وزن سریع باعث تحرک بیشتر می‌شود، درد را کاهش می‌دهد و از آسیب دیدن مفاصل جلوگیری می‌کند.

2. مصرف بیشتر خوراکی‌های مفید

بعضی از خوراکی‌ها یا گیاهان ممکن است دارای خاصیت ضد التهابی باشند که می‌توانند به کاهش درد در همه اشکال بیماری آرتروز کمک کنند. با این وجود ، قبل از اینکه آرتروز را به روش "طبیعی" معالجه کنید، حتماً ابتدا با پزشک مشورت کنید تا از عوارض جانبی خوراکی‌ها یا گیاهانی که قرار است مصرف کنید مطمئن شوید.

2

آلوئه ورا یکی از گیاهان متداول به عنوان دارویی جایگزین است. درمان ساییدگی‌های مفاصل یکی از خواص آلوئه ورا است. ممکن است در حال حاضر یک ژل آلوئه ورا در کنار کرم ضد آفتاب خود در کابینت داروهای خود داشته باشید. همین نوع محصول ممکن است بطور موضعی برای تسکین درد مفاصل استفاده شود. آلوئه ورا از جمله گیاهان آپارتمانی تصفیه هوا است

ممکن است در کابینت ادویه‌های شما زنجبیل برای پخت و پز وجود داشته باشد، اما این گیاه در بسیاری از کابینت‌های داروهای جایگزین درد آرتروز نیز، یکی از اصلی‌ترین موارد است. همان ادویه یا گیاهی که به ترکیب زنجبیل عسل طعم قوی می‌دهد، دارای خواص ضد التهابی نیز است.

به گفته وب‌سایت NCCIH، مطالعات اولیه در مورد کاهش تورم مفاصل با استفاده از زنجبیل در RA امیدوار کننده است. اما آزمایش‌های انسانی بیشتری برای درک بهتر عملکرد خواص زنجبیل مورد نیاز است.

چای سبز یکی از نوشیدنی های محبوب جهان است و از آن برای کاهش التهاب در بدن استفاده می‌شود. می‌توان از چای سبز برای درمان التهاب ورم مفاصل به شکل نوشیدنی، قرص یا دمنوش استفاده کرد.

3. استفاده از اسیدهای چرب مناسب در رژیم غذایی

همه افراد برای رسیدن به سلامت مطلوب در رژیم غذایی خود نیاز به اسیدهای چرب امگا 3 دارند. این چربی‌ها همچنین به درمان آرتروز زانو نیز کمک می‌کنند. به نظر می‌رسد مکمل های روغن ماهی که دارای مقدار زیادی امگا 3 هستند باعث کاهش سفتی و درد مفاصل می‌شوند.

یکی دیگر از اسیدهای چرب که می‌تواند به کاهش درد ناشی از آرتروز کمک کند، اسید گاما-لینولنیک یا GLA است. این گیاه در بذر گیاهان خاص مانند گل پامچال شب، گاوزبان، شاهدانه و مویز سیاه یافت می‌شود. همچنین می‌توانید روغن دانه‌ها را به عنوان مکمل خریداری کنید. با این وجود، حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

4. ورزش بیشتر

3

 

فواید ورزش بیشتر، از کاهش وزن تنها بیشتر است. حرکات منظم به حفظ انعطاف پذیری در مفاصل شما کمک می‌کند. تمرینات کاهش وزن مانند دویدن و پیاده روی می‌توانند آسیب رسان باشند. درعوض، تمرینات کم فشار مانند ایروبیک یا شنا را امتحان کنید تا مفاصل خود را نرم کنید بدون اینکه فشار بیشتری به آنها وارد کنید.

5. استفاده از کمپرس گرم و سرد

کمپرس‌هاس گرم و سرد می‌توانند در هنگام بروز درد و ورم مفاصل تحولی در درمان آنها ایجاد کنند. حمام طولانی با آب گرم، به خصوص صبح، به کاهش سفتی در مفاصل کمک می‌کند. شب از تشک برقی یا سیستم گرمایشی استفاده کنید تا مفاصل خود را نرم کنید.

کمپرس سرد برای رفع درد مفاصل، تورم و التهاب مناسب است. یک بسته یخ ژله‌ای یا یک کیسه سبزیجات منجمد را داخل حوله‌ای بگذارید و برای تسکین سریع آن را روی مفاصل که درد دارند قرار دهید.

6. امتحان کردن طب سوزنی

طب سوزنی یک روش درمانی باستانی چینی است که شامل قرار دادن سوزن‌های نازک در نقاط خاص روی بدن می‌شود. طب سوزنی انرژی را دوباره به مفاصل انتقال می‌دهد و تعادل را به بدن بازمی‌گرداند. طب سوزنی به عنوان یک درمان مکمل بیشترین تحقیق در مورد انجام شده و می‌شود و از طرف سازمان بهداشت جهانی برای درمان بیش از 100 نوع بیماری مختلف توصیه می‌شود.

تصور می‌شود طب سوزنی توانایی کاهش درد آرتروز را دارد. اگر می‌خواهید این روش درمانی را کشف کنید، حتماً به متخصص طب سوزنی و دارای مجوز مراجعه کنید.

7. استفاده از مدیتیشن برای مقابله با درد

4

تکنیک‌های مراقبه یا مدیتیشن ممکن است به کاهش درد ناشی از آرتروز با کاهش استرس کمک کند و باعث می‌شود که از عهده درد ناشی از آرتروز برآیید. طبق آمار موسسه ملی بهداشت آمریکا(NIH)، مطالعات نشان داده‌اند که تمرین مراقبه ذهن برای برخی از افراد با درد مفاصل مفید است. محققان همچنین دریافتند که مبتلایان به افسردگی و آرتروز بیشترین سود را از مدیتیشن می‌برند. هنگامی که استرس کاهش می‌یابد، التهاب و در نتیجه تورم و درد کاهش پیدا می‌کنند.

8. استفاده از زردچوبه در غذاها

زردچوبه، ادویه زردی که در غذاهای هندی بیشتر استفاده می‌شود، حاوی ماده شیمیایی به نام کورکومین است که ممکن است به کاهش درد ارتروز کمک کند. راز این ادویه خاصیت ضد التهابی آن است.

منبع NIHTrusted گزارش داده است که زردچوبه‌ای که به موش‌های آزمایشگاهی داده شده التهاب در مفاصل آنها را کاهش داده است. تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از این مکمل برای انسان مورد نیاز است، اما اضافه کردن این ادویه خوشمزه به غذاها ضرری ندارد.

9. انجام ماساژ

طبق گفته بنیاد آرتروز، ماساژ منظم مفاصل دچار آرتروز می‌تواند به کاهش درد و سفتی مفاصل کمک کند و دامنه حرکتی شما را بهبود بخشد. برای یادگیری ماساژ با یک فیزیوتراپی مشورت کنید یا به طور مرتب ماساژ درمانی خود را در مراکز مربوطه انجام دهید.

ماساژ درمانی باید با کار کردن روی افرادی که آرتروز دارند، تجربه شود. برای انجام ماساژ با پزشک خود مشورت کنید.