تور تفریحی در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان

تفلیس یکی از زیباترین و جذاب ترین شهرهای توریستی دنیا است که زیبایی و جذابیت‌های توریستی بسیار زیادی را در قلب خود جای داده است. این شهر که پایتخت گرجستان می‌باشد با قرار گرفتن در طرف رودخانه باشکوه متکواری رنگین کمانی از رنگ ها و زیبایی ها را گردهم آورده است وهر ساله پاتوق گردشگران و توریست های بسیار زیادی است. چشمه های آب گرم، گنجینه های تاریخی، ساختمان های باشکوه و .. در بهترین نقاط این شهر زیبا قرار دارند و فرصتی عالی برای تفریح می باشند. با تور تفلیس همراه شوید تا با این گنجینه ها آشنا شوید.

خیابان روستاولی شهر تفلیس

این خیابان به عنوان یکی از اصلی ترین مکان ها و خیابان های شهر تفلیس به شمار می آید. در گذشته این خیابان نام گلوینی را داشت و بعدها تغییر نام یافت و به نام امروزی خود رسید. این تغییر نام به خاطر شاعری به نام شوتا روستاولی بود که در قرون وسطی زندگی می کرد. خیابان روستاولی تقریبا یک و نیم کیلومتر طول دارد و از میدان آزادی تا خیابان کوستاوا ادامه دارد. در گوشه و کنار این روستا مراکز مهم زیادی قرار دارد و مسافرین تور گرجستان می توانند با یک تیر چند نشان بزنند و چند جاذبه گردشگری را در یک مکان مشاهده کنند. اگر علاقمند به بازدید از پارلمان گرجستان، ساختمان مشهور اپرا، ساختمان باله، دادگاه عالی، موزه مردمی، آکادمی تئاتر روستاولی، کلیسای کاشوتی هستید می توانید به خیابان روستاولی بروید و با یک پیاده روی چند ساعته از تمامی این مکان ها بازدید کنید.

خیابان روستاولی شهر تفلیس

محله حمام های شهر تفلیس

یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی شهر تاریخی تفلیس، محله حمام های آب گرم می باشد. این محله در کرانه راست رودخانه کورا قرار دارد و علت اصلی ساخت آن به خاطر وجود چشمه های آب گرم طبیعی می باشد. در گذشته مردم از این حمام ها برای تفریح و البته برگزاری جشن ها و مراسم تفریحی خود استفاده می کردند، اما امروزه این چشمه ها و حمام ها برای درمان بیماری ها استفاده می شود. گفته می شود که افرادی زیادی از جمله جغرافیدانان و مورخان درباره این مکان و وجود چشمه ها در آثار خود سخن گفته اند. این مکان جذابیت زیادی برای مسافرین تور گرجستان دارد.

کلیسای صخره ای شهر تفلیس

در گذشته های بسیار دور درست در زمانی که این کلیسا ترمیم شد، یک راهب گرجی در این کلیسا که در نزدیکی شهر چیاتورا قرار داشت زندگی می کرد. این کلیسا در بین قرن ششم و هشتم ساخته شده و محل زندگی یک راهب شد. شکوه و عظمت این کلیسا آنقدر زیاد است که بازدیدکنندگان آن را پلکانی از بهشت می دانند. از جذابیت های اصلی این کلیسا این است که در بالای صخره ها ساخته شد و حیرت همه را بر انگیخته است. چرا که در گذشته راهبان بدون هیچ وسیله ای از این صخره ها برای رسیدن به کلیسا بالا می رفتند. این کلیسا در حالی ساخته شده است که هیچ امکانی برای حمل وسایل به بالای صخره ها وجود نداشته است و احتمال می رود که سختی زیادی برای ساخت آن کشیده شده است.

کلیسای صخره ای شهر تفلیس

قلعه ناریکالا تفلیس

شاید نام کوه مقدس متاتسمیندا را شنیده باشید. در این کوه باشکوه و زیبا قلعه ای به نام ناریکالا قرار دارد که از جمله بناهای تاریخی این شهر به شمار می آید. زیبایی این قلعه وصف ناشدنی است، به طوریکه بیشتر مردم آن را «قلب و روح شهرتفلیس» می نامند. نام ناریکالا بعد از آشغال توسط مغول ها برای این مکان برگزیده شده است و در ابتدا نام دیگری داشته است. از آنجاییکه این قلعه بر فراز کوه قرار دارد دارای چشم اندازهای باشکوه بسیار زیادی است و جاذبه های توریستی زیادی دارد. در طی سال های 1996 تا 1997 در داخل محوطه قلعه، کلیسای سنت نیکلاس ساخته شد که در واقع جایگزین کلیسای قبلی که در آتش سوخت می باشد. بهتر است برای بازدید از این قلعه با تور تفلیس صبح زود به راه بزنید و در مسیر با مشاهده چشم اندازهای مختلف خود را به قلعه برسانید. البته می توانید از تله کابین استفاده کنید و با سیری بر فراز شهر به این قلعه بروید.

منطقه قدیمی شهر تفلیس

در واقع منطقه قدیمی تفلیس در نزدیکی خیابان شاردنی قرار دارد و دیدنی های زیادی را در قلب خود جای داده است. این منطقه مملو از رستوران ها، کافه ها، کلوپ های شبانه روزی، گالری های هنر و ... می باشد. منطقه قدیمی احساس خاصی به بازدید کننده می دهد، چرا که دارای کوچه ها و خیابان های بسیار تنگ و باریکی است که با مغازه ها و خانه های زیبا احاطه شده. رفتن به این مکان بسیار آسان است و می توان با مترو به راحتی به آن رسید. از دست فروش ها گرفته تا مغازه های شیک همگی جذابیت های خاصی برای مسافرین تور گرجستان دارند.

پل صلح تفلیس

پل صلح یک پل ساخته شده از شیشه و فولاد می باشد که دارای معماری بسیار مدرنی و باشکوهی است. امروزه این سازه از جمله بناهای باشکوه تفلیس محسوب می شود و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آید. معمار ایتالیایی به نام مایکل دی لوچی سازنده این پل است که بر روی رود متکواری قرار دارد. در اطراف این پل کافه ها، رستوران ها و البته پارک ریکه قرار دارد که بهترین مکان برای گردش و تفریح گردشگران و البته خوردن بهترین خوراکی ها و نوشیدنی های شهر تفلیس می باشد. پارک ریکه یک فضای تفریحی است که مجهز به استخر، آبنما و وسایل تفریحی زیادی شده است. این پل در شب چراغانی می شود و می توان از چشم اندازهای اطراف آن بازدید کرد.

پل صلح تفلیس

پارک آبی تفلیس

از جمله جذاب ترین جاذبه های گردشگری شهر تفلیس، پارک آبی تفلیس یا همان آکوا پارک می باشد که در سال 2006 مورد بهره برداری رسید. نه تنها خود گرجی ها بلکه هر ساله گردشگران زیادی از جذابیت های این پارک مانند سرسره های آبی، استخرهای شنا و سایر وسایل تفریحی این پارک استفاده می کنند و ساعت هایی را به دور از استرس در آن می گذرانند. از آنجایکه این پارک رو باز است بهتر است که در روزهای آفتابی سال و قبل از بارش برف و باران خود را به آن برسانید تا در یک مکان جذاب تفریح و گردش کنید.

موزه سیمون جاناشیا تفلیس

این موزه از جمله جذاب ترین مکان های تاریخی شهر تفلیس است که ساخت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد. در این موزه می توان با آثار تاریخی زیادی مانند بقایای باقی مانده از حیواناتی با قدمت 40 میلیون ساله، مطالعات باستان شناسی، مجموعه هایی از قوم نگاری پارینه سنگی، نوسنگی، برنز، آهن و ... آشنا شد. به هر گوشه ای از این موزه که بنگرید می توانید با آثار و گنجینه های تاریخی تفلیس آشنا شوید و سفری به دوران و اقوام گذشته تفلیس داشته باشید.

شهر تفلیس گرجستان یک گنجینه است که مجموعه های گردشگری و تفریحی زیادی را در قلب خود جای داده است. علاقمندان به بازدید از این شهر زیبا می توانند با تور گرجستان همراه شوند و در طی چند روز از زیباترین آثار تفریحی و تاریخی بازدید کنند.

در آخر نیز می‌توانید جهت کسب اطلاع از قیمت تور تفلیس و خرید سایر تورهای آژانس مسافرتی آمادای به سایت amadaytravel.com سر بزنید و یا با شماره 02122226881 تماس حاصل فرمایید.