بیشتر صهیونیست‌ها ترجیح می‌دهند ترامپ رئیس‌جمهور شود

 نشریه صهیونیستی جروزالم پست در مطلبی به بررسی دیدگاه صهیونیست‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا پرداخت و نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ۶۳ و ۳ دهم درصد اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهد دونالد ترامپ ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور به پیروزی رسد و ۱۸ و ۸ دهم درصد نیز خواستار موفقیت جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات وی در این انتخابات هستند.  

نتایج این نظرسنجی که موسسه تحقیقاتی دایرکت فالز آن را انجام داد و روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که انتخاب مجدد دونالد ترامپ برای رژیم صهیونیستی بهتر خواهد بود و شمار کمی نیز چنین نظری را درباره جو بایدن دارند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۱۰ و ۴ دهم درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که هر دو این نامزد‌ها برای رژیم صهیونیستی به یک اندازه خوب خواهند بود و ۳ و ۱ دهم درصد نیز گفتند که هیچ کدام آن‌ها برای این رژیم خوب نیستند.

در این نظرسنجی همچنین از صهیونیست‌ها درباره روابط شخصی دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و تأثیرات آن بر روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی سوال شد و ۵۰ و ۹ دهم درصد پرسش‌شوندگان گفتند از آنجا که ترامپ روابط ویژه‌ای با رژیم صهیونیستی دارد؛ انتخاب جو بایدن به روابط آتی اسرائیل و آمریکا لطمه خواهد زد. ۴۳ و نیم درصد پرسش‌شوندگان گفتند ارتباط آمریکا و رژیم صهیونیستی ربطی به روابط شخصی ترامپ و نتانیاهو ندارد و آمریکا «دوست واقعی اسرائیل» است.

۸۷ و ۸ دهم درصد صهیونیست‌ها گفتند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را دنبال می‌کنند. ۴۸ و یک دهم پرسش‌شوندگان یادآور شدند که انتخابات آمریکا برای آن‌ها بسیار جالب است، در حالی که ۳۹ و ۷ دهم درصد انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا را تا حدی جالب دانستند و ۹ درصد گفتند علاقه چندانی به این انتخابات ندارند.

این نظرسنجی در ۶ اکتبر (۱۵ مهرماه) و با پرسش از ۵۱۹ فرد بزرگسال انجام شد.