فتنه جدید آمریکا در منطقه و در نزدیکی ایران

یک منبع آگاه امنیتی عراق از ورود نزدیک به ۲۰۰ خودروی آمریکایی به پایگاه هوایی « عین الاسد » در روز چهارشنبه (دیروز چهارم نوامبر) در غرب استان الانبار خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که  یک کاروان شامل ۲۰۰ خودرو آمریکایی دیروز وارد پایگاه هوایی «عین الاسد» واقع در ناحیه «البغدادی» در شهرستان «هیت» در غرب استان الانبار شد.

این منبع افزود: ورود این کاروان همزمان با اقدامات پیشگیرانه نیروهای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد صورت می‌گیرد و این خودروها برای انتقال نیروهای آمریکایی در مناطق غربی اختصاص یافته است.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های امنیتی آمریکایی، مسئولیت انتقال این تجهیزات به عین‌الاسد را برعهده می‌گیرند و سربازان و نظامیان آمریکایی با هواپیما به عین‌الاسد و از آنجا به مناطق دیگری که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند، منتقل می‌شوند.

این منبع افزود که پایگاه هوایی عین الاسد گاهی شاهد ورود تجهیزات نظامی و مصالح ساختمانی تحت تدابیر شدید امنیتی است.

هفته پیش نیز یک منبع آگاه امنیتی عراق از ورود دومین محموله حاوی بلوک‌ها و دیواره‌های بتنی به پایگاه هوایی «عین الاسد» در غرب استان الانبار تحت تدابیر شدید امنیتی خبر داد.

این منبع افزود: نیروهای آمریکایی در پی خروج از چند پایگاه خود از استان الانبار، عملیات بی‌سابقه‌ای برای استحکام‌سازی سایت‌های که در داخل پایگاه عین‌الاسد احداث کرده‌اند، انجام می‌دهند. نیروهای آمریکایی با وجود تشدید تدابیر امنیتی در عین الاسد و استقرار سامانه پاتریوت، به دلیلی نامعلوم به این استحکام‌سازی سایت‌های احداث‌شده روی آورده‌اند.

دو هفته پیش نیز یک کاروان از کامیون‌های آمریکایی حاوی بلوک‌ها و دیواره‌های بتنی وارد عین‌الاسد شده بود.

منابع امنیتی و سیاسی پیشتر درباره طرح‌های جدید آمریکا در پایگاه عین الاسد بعد از استقرار سامانه دفاع هوایی پاتریوت و توسعه و ارتقای فرودگاه نظامی آن هشدار داده بودند.

اوایل شهریور گذشته نیز یک منبع امنیتی در استان الأنبار عراق خبر داد که نظامیان آمریکایی سامانه ضد موشکی پاتریوت را در تمامی جهات پایگاه هوایی عین الأسد مستقر کرده‌اند. به گفته این منبع، نظامیان آمریکایی شلیک آزمایشی این سامانه را انجام داده و این سامانه مشتمل بر یک گنبد آهنین بزرگ است که امواج الکترونیکی زیادی در اطراف پایگاه ایجاد می‌کند.

پایگاه هوایی عین‌الاسد در ۱۶۰ کیلومتری غرب بغداد، در استان الانبار و به طور مشخص در شهرستان «هیت» و  ۸ کیلومتری روستایی به نام خان‌البغدادی قرار دارد.مساحت این پایگاه ۱۰ کیلومتر یعنی چیزی برابر با مساحت منطقه سبز بغداد، است و بزرگ‌ترین پایگاه فعلی نیروهای آمریکایی در عراق به شمار می‌رود که نیروهای عراقی نیز در بخشی از آن حضور دارند.

در  بامداد ۱۸ دی ۱۳۹۸، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با شلیک ده‌ها موشک بالستیک این پایگاه را در پاسخ به حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد و  شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش هدف قرار داد.

در این پایگاه اغلب اقدامات مشکوکی علیه حاکمیت ملی عراق صورت می‌گیرد و اخیرا اخباری درباره نشست مشکوک نیروهای آمریکایی با برخی سران و شیوخ عشائر و شخصیت‌های سیاسی استان الانبار در عین‌الاسد منتشر شده است.

منابع آگاه عراقی چند ماه پیش هشدار دادند که نیروهای اشغالگر در حال توطئه‌چینی علیه الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مکان‌های حضور نیروهای این سازمان در نقاط مرزی عراق با سوریه هستند. آمریکایی‌ها تلاش دارند با سرباز‌گیری از برخی از ساکنان استان الانبار و تشکیل یک نیروی نظامی وابسته به خود، الحشد الشعبی را هدف قرار دهند و فتنه بزرگی ایجاد کنند.