بیانیه شدیداللحن جبهه مردمی فلسطین به خیانت عربستان

پس از افشای سفر « بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی و دیدار با « محمد بن سلمان » ولی‌عهد این کشور، «جبهه مردمی آزادی فلسطین» در بیانیه‌ای شدید‌اللحن تأکید کرد که این دیدار بر خیانت خاندان آل سعود تأکید دارد.

به گزارش وبگاه خبری «سوا»، جبهه مردمی فلسطین در بیانیه‌ یاد شده ضمن محکوم کردن این سفر، تأکید کرد که این دیدار در راستای تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توسعه دامنه عادی‌سازی روابط میان برخی کشورهای عربی مرتجع و دشمن صهیونیستی صورت گرفته است.

جبهه مردمی با بیان اینکه انتظار چنین دیداری می‌رفت و از طرفی، این سفر، زمینه را برای عادی‌سازی کشورهای عربی خیانتکار فراهم خواهد کرد، تأکید کرد که این دیدار بر نقش خائنانه خاندان آل سعودی از زمان تأسیس این رژیم و حمایت آن از سوی کشورهای غربی استعمارگر تأکید دارد.

در این بیانیه، با توصیف خاندان آل سعود به «پدرخوانده» و «نماینده» اجراکننده سیاست‌ها و طرح‌های خصمانه غرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان عرب، از تمام گروه‌های عربی و فلسطینی خواسته شده است تا برای مقابله و پایداری در برابر خیانت علنی رژیم‌های عربی، گسترده‌ترین صف‌بندی علیه این اقدام را تشکیل دهند.

جبهه مردمی فلسطین همچنین از تشکیلات خودگردان خواست که از همکاری با رژیم صهیونیستی دست بکشد و رسما از مردم فلسطین بابت این اقدام عذرخواهی کند.

روز یکشنبه بود که رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند، نخست‌وزیر این رژیم طی سفر به عربستان سعودی، با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد رژیم آل سعود دیدار کرده است.

پس از انتشار این گزارش، یک منبع سعودی نیز در گفت‌وگو با نشریه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» ضمن تأیید این خبر، فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ولی‌عهد رژیم سعودی درباره موضوعاتی از جمله ایران و همچنین توافق سازش میان ریاض و تل‌آویو گفت‌و‌گو کرده‌اند.

علی‌رغم گزارش‌ رسانه‌های معتبر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر دیدار ولی‌عهد رژیم سعودی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اقدام، انتقاد شدید گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش جهاد اسلامی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را به دنبال داشت.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن میزبانی عربستان سعودی از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، درباره مقدمه‌چینی برای تجاوز گسترده علیه ملت فلسطین هشدار داد و تأکید کرد که سفر نتانیاهو به ریاض مقدمه‌ای برای تجاوز گسترده علیه ملت فلسطین، امت اسلامی و اماکن مقدس ‌است.

 «سامی ابوزهری» از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «الجزیره» در این خصوص گفت که اطلاعات مربوط به سفر نتانیاهو به ریاض –در صورت واقعیت- خطرناک است و این اقدام، اهانت به دین اسلام است.