بایدن از ترامپ بدتر است

 «بهاء الاعرجی» سیاستمدار عراقی، امروز (چهارشنبه - ۱۰ مارس) تصریح کرد که «جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا بدتر از «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق این کشور است و چیزی غیر از آنچه در درونش است، نمایان می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» وی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: بایدن چیزی غیر از آنچه در درونش است، نشان می‌دهد و چه بسا بدتر از رئیس‌جمهور سابق آمریکا است. ولی در سیاست خارجی جز به چین، اهتمامی نمی‌ورزد.

الاعرجی درباره حمله اخیر آمریکا در نزدیکی مرزهای سوریه گفت: آنچه در مرزها روی داد، حمله وحشیانه آمریکا به الحشد الشعبی بود. 

 معاون نخست‌وزیر پیشین عراق، در خصوص دعوت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر به گفت‌‌وگوی ملی گفت: دعوت الکاظمی به جمع اضداد، به یک مشکل تبدیل خواهد شد. منافع انتخاباتی در پس پرده منازعات سیاسی است.

 الاعرجی که زمانی از اعضای جریان صدر عراق بود و از آن خارج شده، در گفت‌وگو با شبکه «NRT» بار دیگر ادعای جنجالی خود در خصوص آغاز غیر رسمی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نجف اشرف را تکرار کرد و گفت: «من از سخنم  مبنی بر از پیشروی روند عادی سازی روابط از نجف اشرف را پس نمی‌گیرم. اما منظورم از نجف، مرجعیت عالی نیست. سخنان مرجعیت ضد اشغال فلسطین یک دستاورد است».

وی درباره حضور نمایندگان اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ در پارلمان آتی گفت: اکتبری‌ها در پارلمان آتی بیش از یک یا دو کرسی کسب نخواهند کرد و شمار [طرفداران] آنها از ۵۰۰ هزار نفر تجاوز نمی‌کند. دولت الکاظمی با انتخاب عبدالغنی الاسدی به عنوان استاندار ذی‌قار اشتباه کرد و مشارکت دادن تظاهرات‌کنندگان در انتخاب استانداران تجسمی از عدوم وجود دولت است.