واکنش ترامپ به اظهارات ژنرال میلی: رقت‌انگیز است

 دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با وبسایت نیوزمکس گفت: حرفهای ژنرال مارک میلی (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ) را دیدم و تاسف‌بار و رقت‌انگیر بود. حرفهای دیگران، به ویژه رئیس نیروی دریایی را هم شنیدم. رقت‌انگیز بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: وقتی من بودم، آنها اینطور صحبت نمیکردند. آنها اینطور صحبت نمیکردند وگرنه ظرف دو دقیقه از شرشان خلاص میشدم. به ویژه در نیروی دریایی و میلی... اظهاراتی بسیار نارحت‌کننده و رقت‌انگیز.

ژنرال میلی، توماس هارکر، وزیر نیروی دریایی و مایکل گیلدی، رئیس عملیاتهای نیروی دریایی هفته گذشته به کنگره رفتند تا درخصوص بودجه سال مالی ۲۰۲۲ برای وزارت دفاع آمریکا صحبت کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه روز چهارشنبه کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان به انتقاداتی علیه رشد نژادپرستی که به آموزش نظریه انتقادی نژاد در ارتش مرتبط بود، تاخت. او گفت، اعضایی که جذب میشوند "باید روشنفکر باشند و زیاد مطالعه کنند."

ژنرال میلی با انتقاد جمهوریخواهانی مواجه شد که تاکید داشتند ارتش آمریکا در حال درگیر شدن بیشتر با مساله نژادی است چرا که نهادهای نظامی مثل "آکادامی ارتش آمریکا" در حال آموزش تئوری انتقادی نژاد هستند. میلی تئوری انتقادی نژاد را تایید نکرد اما قویا کسانی که میگویند آن را نباید آموزش داد، محکوم کرد.  

ژنرال میلی در کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: چه اشکالی دارد مقداری درک موقعیتی از کشوری که ما برای دفاع از آن اینجا هستیم، داشته باشیم؟ و من شخصا این را توهین‌آمیز میدانم که ارتش ایالات متحده را، ژنرال‌هایمان را، افسران مامور و غیر مامور را به چیزهایی متهم می‌کنند، چون ما در حال مطالعه تئوری‌هایی هستیم که وجود دارند.

تاکر کارلسن، مجری فاکس نیوز به میلی تاخت و این رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را "احمق" و "خوک" خطاب کرد.

تئوری انتقادی نژاد معتقد است که نژادپرستی در قوانین و نهادهای ایالات متحده ریشه دوانده و میراث برده‌داری و تفکیک نژادی، زمین بازی ناهمواری را برای سیاه پوستان آمریکایی ایجاد کرده است. جنجال بر سر این تئوری به بحث ملی درباره نحوه آموزش تاریخ آمریکا در مدارس و اینکه کدام نسخه از آن را باید آموزش داد، کشیده شده است.