جولان سویه دلتا در ۵۰ ایالت آمریکا

 نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا نوشت: شیوع سویه دلتا ، گونه بسیار مسری ویروس کرونا ، این هفته در همه ایالت‌های آمریکا تایید شد و با نزدیک شدن به تعطیلات چهارم ژوئیه، مقامات درمانی این کشور درباره شیوع محلی ویروس کرونا هشدار‌هایی داده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها برآورد کرده است که این سویه یک چهارم موارد ابتلا در آمریکا را در بر می‌گیرد. آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های مسری، نیز این سویه را بزرگترین تهدید برای رهایی از همه گیری کرونا توصیف کرد.

همزمان با شیوع سویه دلتا، آمریکا این هفته شاهد افزایش ۱۰ درصدی در آمار متوسط هفت روزه خود بوده است.

مقامات دولتی هشدار داده اند افرادی که واکسن تزریق نکرده اند ازجمله جوانان و کودکان بیشتر در معرض خطر ابتلا به سویه دلتا و تجربه یک بیماری جدی قرار دارند. واکسن همچنان در برابر سویه‌های کنونی ویروس کرونا موثر شناخته می‌شود.

شیوع سویه دلتای ویروس کرونا به طور خاص در پنج ایالت آمریکا درحال افزایش است که از احتمال افزایش تعداد بیمارانی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند همچنین موارد فوت آن‌ها خبر می‌دهد. این ایالت‌ها عبارتند از میسوری، آرکانزاس، نوادا، کلرادو و یوتا.

روز پنجشنبه تعداد موارد ابتلا در ایالت میسوری به هزار و ۳۸۳ نفر رسید و میزان متوسط ابتلای روزانه آن در دو هفته ۵۵ درصد افزایش یافت.

در دو روز متوالی در این هفته میزان موارد ابتلا به کرونا در آرکانزاس به بالاترین رقم از زمستان رسید به گونه‌ای که در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۶۸۶ و ۷۰۰ مورد ابتلا به تایید رسید.

در نوادا هم در روز پنجشنبه ۵۴۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد که نشان دهنده افزایش ۴۸ درصدی در یک هفته است.

کلرادو یکی دیگر از ایالت‌هایی است که گونه دلتا در آن شیوع یافته است هرچند به نظر می‌رسد این شیوع در مقایسه با برخی مناطق محدودتر باشد.

در هفته‌های اخیر ایالت یوتا هم شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بوده به گونه‌ای که این هفته به طور متوسط ۳۸۲ مورد جدید ابتلا به ثبت رسیده است.