حمایت پکن از انتخاب مستقل مردم عراق

«گِنگ شوآنگ» قائم مقام دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان درباره مسائلی از قبیل انتخابات ۱۸ مهرماه پارلمانی در عراق صحبت کرد.

یک رسانه دولتی چین گزارشی درباره اظهارات نماینده این کشور در نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع عراق منتشر کرد.

به گزارش «سی‌جی‌تی‌ان»، آقای «گِنگ شوآنگ» قائم مقام دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل در این نشست خواستار تداوم حمایت جامعه بین‌المللی از فرایند سیاسی عراق و کمک به این کشور در زمینه مقابله با تروریسم و همه‌گیری ویروس کرونا شد.

حمایت پکن از انتخاب مستقل مردم عراق

این دیپلمات ارشد پکن با اشاره به انتخابات پارلمانی دهم اکتبر (۱۸ مهر ماه) در عراق تصریح کرد: «جامعه بین‌المللی باید به حمایت از عراق برای پیش بردن فرایند سیاسی داخلی این کشور ادامه دهد».

به گفته قائم مقام دفتر نمایندگی دائم چین در سازمان ملل، پکن «از انتخاب مستقل مردم عراق برای مسیر توسعه که به واقعیت‌های ملی آنها توجه دارد، حمایت می‌کند».

وی در این نشست تصریح کرد:«ما خوشحالیم که شاهد پیشرفت مثبت در زمینه آمادگی‌های انتخاباتی هستیم. ما از سازمان ملل در ارائه کمک‌های انتخاباتی به عراق حمایت می‌کنیم و امیدواریم که هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (UNAMI) نقش سازنده‌ای در تضمین اجرای موفق انتخابات داشته باشد؛ انتخاباتی که اساس آن تحت رهبری عراق و تحت مالکیت عراق برگزار می‌‌شود».

گِنگ شوآنگ همچنین در این نشست خطاب به شرکت‌کنندگان در این اجلاس تاکید کرد، جامعه بین‌المللی باید به حمایت از عراق در مقابله با تروریسم و حفظ ثبات و امنیت ملی این کشور ادامه دهد.

وی ادامه داد: «از ابتدای سال جاری میلادی، حملات تروریستی در خاک عراق افزایش چشمگیری داشته است که تلفات و خسارات زیادی به زیرساخت‌های این کشور وارد کرده است. افزایش حمایت بین‌المللی برای کمک به عراق در مقابله با تهدید تروریسم، مبارزه با بقایای تروریسم گروه‌های تروریستی و تسریع در بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی ضروری است».

این دیپلمات ارشد دولت چین در پایان اظهارات خود در نشست شورای امنیت، از لزوم حمایت از عراق برای مقابله با ویروس کرونا و همچنین بازسازی اقتصادی این کشور و دستیابی به صلح در عراق تاکید کرد.

به گفته او، «چین آماده است تا با بقیه جامعه بین‌المللی برای حمایت از عراق در مبارزه با کووید -۱۹ (ویروس کرونا)، تسریع بازسازی، بازگرداندن توسعه اقتصادی و اجتماعی و دستیابی به صلح و امنیت طولانی مدت همکاری کند».