کرونا به میزان آنفلوانزای اسپانیایی از آمریکایی‌ها قربانی گرفته است

 خبرگزاری آمریکا یی آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور نوشت کرونا به میزان آنفلوانزای اسپانیایی که درصد سال پیش رخ داد، از آمریکایی‌ها قربانی گرفته است.

این خبرگزاری نوشت: کووید-۱۹ اکنون تقریبا به میزان همه گیری آنفلوانزای اسپانیایی که در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ رخ داد، از آمریکایی کشته است و این رقم حدود ۶۷۵ هزار نفر است.

به نوشته این خبرگزاری، اگرچه دانشمندان امیدوارند که ویروس عامل کووید-۱۹ با واکسیناسیون و ابتلا‌های مکرر، به یک عامل ضعیف بدل شود؛ اما این مسأله امری زمانبر خواهد بود.

«روستوم انتیا» (Rustom Antia) زیست شناس در دانشگاه اموری ایالت جورجیای آمریکا در این باره گفت: ما امیدواریم این بیماری به مانند سرماخوردگی شود؛ هرچند تضمینی در این خصوص وجود ندارد.

او همچنین گفت در خوشبینانه‌ترین حالت، این مسأله ممکن است در طی چندین سال رخ دهد.

کرونا به میزان آنفلوانزای اسپانیایی از آمریکایی‌ها قربانی گرفته است

بر اساس این گزارش، موارد ابتلای جدید به کرونای دلتا همچنان ممکن است پیک خود برسد؛ اما آمار مرگ و میر در آمریکا هنوز بالای ۱۹۰۰ نفر در روز است که این رقم، بالاترین از زمان اوایل مارس محسوب می‌شود.

به نوشته آسوشیتد پرس، بر اساس آماری که دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده، کشته شدگان کرونا در آمریکا تا صبح روز دوشنبه به حدود ۶۷۴ هزار نفر رسیده؛ هرچند آمار واقعی به نوشته این خبرگزاری احتمالا بالاتر از این عدد است.

آنفلوانزای اسپانیایی بیش از صد سال پیش (سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹) در جهان رخ داد و به یک همه گیری بدل شد. بنا بر تخمین‌های صورت گرفته، حدود ۵۰۰ میلیون نفر یا یک سوم مردم جهان در آن زمان به این بیماری مبتلا شدند. همچنین تخمین زده می‌شود که ۵۰ میلیون نفر در جهان در آن زمان جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۶۷۵ هزار نفر در آمریکا بودند.