پایان محدودیت‌های کرونایی پس از ۵۶۱ روز در نروژ

 «ارنا سولبرگ» نخست وزیر نروژ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ۵۶۱ روز است که ما شدیدترین تدابیری را که در زمان بدون جنگ (صلح) اتخاذ شده است، اعمال کردیم؛ ۵۶۱ روز چنان زندگی ما محدود شد که پیش از این هیچ کس نمی توانست آن را تصور کند.

وی افزود: اما در حال حاضر زمان بازگشت به زندگی عادی فرا رسیده است ...

لوفیگارو افزود: این کشور اسکاندیناوی پیش از تابستان با بهبود نسبی شرایط کرونا ، به تدریج اقدامات سخت گیرانه بهداشتی را لغو کرده بود اما بازگشت به وضعیت عادی بارها به تعویق افتاده بود.

 بر اساس اعلام نخست وزیر نروژ، از امروز (شنبه) شمار افرادی که می توانند در رویدادها و محافل عمومی و خصوصی شرکت کنند، محدودیتی ندارد. همچنین محدودیت ها در کافه ها و رستوران ها نیز لغو شده است.  

همچنین دستورالعمل های صادره برای ممنوعیت سفر به شماری از کشورها از اول اکتبر/۹ مهر لغو خواهد شد. استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی بر حسب شاخص هایی کرونایی هر منطقه اختیاری و یا اجباری خواهد بود.

پایان محدودیت‌های کرونایی پس از ۵۶۱ روز در نروژ

نخست وزیر نروژ هشدار داد که ویروس کرونا سال ها در میان ما خواهد ماند. وی همچنین تاکید کرد که درصورت شیوع یکی از انواع ویروس جهش یافته کرونا، بسیاری از تدابیر بهداشتی دوباره اعمال خواهد شد.

وزارت بهداشت نروژ روزگذشته (جمعه) اعلام کرد که ۹۰ درصد مردم این کشور (افراد بزرگسال) دستکم دز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در نروژ با بیش از ۵ میلیون جمعیت، بیش از ۱۸۶ هزار نفر به همه گیری کووید-۱۹ مبتلا شده اند که از این میان ۸۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند.