رکورد جدید بازداشت مهاجران در مرز‌های آمریکا

بازداشت مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا که به دستور مستقیم واشنگتن انجام گرفته است به یک رکورد جدید رسید. براساس آمار رسمی اعلام شده تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مهاجر در مرز‌های جنوبی آمریکا بازداشت شده اند.

براساس داده‌های روزنامه واشنگتن پست، گذرگاه‌های غیرقانونی در مرز‌های آمریکا از سال ۲۰۲۰ افزایش یافته، اما در ماه‌های پس از روی کار آمدن جو بایدن سیاست‌های ضدمهاجرین آمریکا به طور چشمگیری تشدید شده است به طوری که تنها در ماه‌های ژوئیه و اوت سال جاری میلادی آمریکا بیشترین میزان بازداشتی‌ها از میان مهاجران را به ثبت رسانده است.

بایدن در ماه‌های ابتدایی حضور خود در کاخ سفید دستور داد تا ساخت دیوار مرزی میان مکزیک و آمریکا که به دستور دونالد ترامپ در حال ساخت بود متوقف شود و نیز مدعی شد قرار است از این به بعد سیاست‌هایی را در جهت تسهیل اسکان مهاجران در داخل آمریکا وضع کند. وعده‌هایی که به گفته بسیاری نه تنها تا به امروز عملی نشده که حتی خلاف آن نیز ثابت شده است.

رکورد جدید بازداشت مهاجران در مرز‌های آمریکا

علی رغم نمایش‌های سیاسی بایدن و کامالا هریس در بررسی دلایل مهاجرت از کشور‌های مجاور آمریکا و ماموریت‌های مختلف معاون اول رییس جمهور به کشور‌های مهاجرخیز به نظر می‌رسد تا به امروز هیچ نتیجه ملموسی در این زمینه حاصل نشده است.

مکزیک بیشترین تعداد مهاجران را به سمت آمریکا دارد. مردم کشورهای آمریکای لاتین سالهاست به دلیل سیاست‌های خصمانه آمریکا در شرایط نامساعد اقتصادی به سر می‌برند. واشنگتن تاکنون ده ها کودتای نظامی در این کشورها انجام داده و یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد بی ثباتی در آمریکای لاتین محسوب می شود. 

تنها در شش ماهه نخست سال گذشته میلادی بیش از ۶۱۰ هزار مهاجر مکزیکی از سوی  پلیس آمریکا دستگیر شده اند.