نزدیکان ترامپ به دادگاه احضار شدند

کمیته منتخب مجلس نمایندگان مجلس آمریکا به رهبری دموکرات‌ها در دور جدیدی از تحقیقات خود درباره حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره این بار مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ و جان ایستمن، وکیل رییس جمهور سابق آمریکا را در احضاریه‌هایی جداگانه به دادگاه فراخواند.

به غیر از این دو نفر، احضاریه‌هایی نیز برای جیسون میلر، سخنگوی سابق ترامپ، ویلیام بیل استپین، مدیر سابق کمیته انتخاباتی ترامپ، برنارد کریک، کمیسر سابق پلیس نیویورک و آنجلا مک کالوم، دستیار سابق یکی از ستاد‌های انتخاباتی ترامپ ارسال شده است.

نزدیکان ترامپ به دادگاه احضار شدند

کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در این احضاریه‌ها از افراد نامبرده خواسته برای ارائه شواهد و مدارک و اسناد در صحن دادگاه حاضر شوند.

کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای در مورد احضاریه‌های جدید اعلام کرد: کمیته تحقیقات قصد دارد تا بداند چه کسانی از پیش از تلاش‌ها برای آشوب در روز ۶ ژانویه اطلاع داشتند. چه کسانی در جلسات کاخ سفید در روز‌های منتهی به روز حمله به ساختمان کنگره حضور داشته اند و چه ارتباطی میان شرکت کنندگان در این تظاهرات با دولت وقت وجود داشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما باید بدانیم مهاجمان و معترضانی که وارد ساختمان کنگره شده اند را چه کسی و یا چه کسانی حمایت مالی می‌کردند.

در پایان این بیانیه هم تاکید شده که هیئت تحقیقات از تمامی افرادی که به دادگاه احضار شده اند انتظار دارد با مقامات قضایی این کشور تا روشن شدن تمامی جوانب این حادثه همکاری کنند.

تا به حال نزدیک به ۷۰۰ نفر در مورد حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه که منجر به جان باختن پنج تن شد، دستگیر شده اند. تمامی اطرافیان و نزدیکان دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا که تا به امروز به دادگاه احضار شده اند به دستور ترامپ با دادگاه همکاری نکرده اند.