ترامپ: جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۲ کنگره را به دست می گیرند

 دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ابراز امیدواری کرد در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در سال ۲۰۲۲ جمهوری خواهان بتوانند پیروز شوند به شرطی که برخی چهره‌های شاخص این حزب از جمله میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه در مجلس و کوین مک کارتی از سناتور‌های جمهوری خواه بتوانند اشتباهات گذشته خود را جبران کنند.

بر این اساس، ترامپ در مصاحبه با جاناتان کارل، خبرنگار ارشد‌ ای بی سی نیوز در واشنگتن گفت: مک کانل و مک کارتی علی رغم شکست ما در انتخابات ریاست جمهوری به اندازه کافی برای کنترل جمهوری خواهان بر کاخ سفید تلاش نکردند.

ترامپ تاکید کرد: اگر مک کانل و مک کارتی بیشتر تلاش می‌کردند شما می‌توانستید امروز رییس جمهور دلخواه خود را داشته باشید، ولی حالا آن‌ها دستاوردی  ندارند.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان دهنده کاهش محبوبیت دموکرات‌ها است. فضاسازی انتخاباتی برای انتخابات کنگره در سال ۲۰۲۲ آمریکا به نوعی شروع شده است. در این میان، شبکه تلویزیونی‌ای بی سی نیوز با همکاری روزنامه واشنگتن پست یک نظرسنجی انجام داده است.

ترامپ: جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۲ کنگره را به دست می گیرند

در این نظرسنجی از مردم آمریکا پرسیده شده است اگر انتخابات کنگره امروز برگزار می‌شد به نامزد‌های کدامیک از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه رای می‌دادند. نتایج این نظرسنجی بسیار جالب توجه بود، زیرا برای نخستین بار در چهل سال گذشته، فاصله ده درصدی جمهوریخواهان با دموکرات‌های حاکم بر دولت و کنگره را نشان می‌داد.

پنجاه و یک درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند در صورتی که نظرسنجی امروز برگزار می‌شد به نامزد‌های حزب جمهوریخواه رای می‌دادند و در مقابل چهل و یک درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند اگر این اتفاق امروز می‌افتاد به نامزد‌های حزب دموکرات رای می‌دادند.

این نظرسنجی روز‌های هفتم تا دهم نوامبر با حاشیه خطای چهار درصد انجام شد. درحالی محبوبیت دموکرات‌ها در آمریکا تا این اندازه تنزل یافته است که فقط ده ماه از دوران ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات سپری می‌شود.