شکست انگلیس در جلوگیری از ورود کرونای اومیکرون

  انگلیس محدودیت‌های ویژه خود را برای مسافرانی که از ۱۱ کشور آفریقایی وارد می‌شدند، لغو کرد و به اقداماتی که به امید جلوگیری از گسترش نوع اومیکرون اتخاذ کرده بود، پایان داد.

در حقیقت باید گفت با گسترش سویه اومیکرون در انگلیس، دولت به این نتیجه رسید که در نبرد برای جلوگیری از واردات آن از خارج شکست خورده است.

در همین رابطه ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس سه شنبه شب از پایان محدودیت‌های «لیست قرمز» سفر کشورهای آفریقایی به انگلیس خبر داد که شامل کشورهای آنگولا، بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، آفریقای جنوبی، زامبیا و زیمبابوه می‌شود.

جاوید طی سخنانی در پارلمان انگیس گفت: با توجه به اینکه انتقال اومیکرون توسط افراد مبتلا در کشور وجود دارد و این سویه به طور گسترده در سراسر جهان گسترش یافته است، لیست قرمز سفر در کاهش سرعت نفوذ اومیکرون از خارج موثر نیست.

پیش از این کشورهایی از جمله آفریقای جنوبی، زیمبابوه و نامیبیا در ماه نوامبر (آبان_آذر) در «لیست قرمز» سفر قرار گرفتند و هر کسی که از آن کشورها وارد انگلیس می‌شد را ملزم می‌کرد تا با هزینه خود در هتل‌های مورد تایید دولت به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند.

به گزارش ایرنا، با شیوع سویه اومیکرون در منطقه آفریقای جنوبی سایر کشورها نیز به سرعت محدودیت‌هایی را برای سفر از جنوب آفریقا اعمال کردند و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد این محدودیت ها را نوعی «آپارتاید مسافرتی» توصیف کرد.