شیوع بی سابقه کرونا در اروپا

نشریه انگلیس گاردین دراین باره نوشت: فرانسه و ایتالیا  دو کشور اروپایی با شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه شده اند و آمار ابتلا روزانه به این بیماری در آنها رکورد زده و استرالیا نیز با شیوع گسترده اومیکرون مواجه است.

فرانسه در یک روز ۱۰۴هزار مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹

گاردین دراین باره نوشت: فرانسه تنها در روز شنبه (دی ماه) با ابتلا ۱۰۴ هزار و ۶۱۱ نفر به کووید-۱۹ دراین زمینه رکورد برجای گذاشت، آمار ابتلا در این کشور برای نخستین بار و پس از آغاز همه گیری ویروس کرونا به  بیش از یکصدهزار نفر رسید.

ایتالیا برای سومین روز متوالی با افزایش مبتلایان به کووید-۱۹

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: ایتالیا در آستانه برگزاری مراسم کریسمس برای سومین روز متوالی با  افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ مواجه شد. بنابر اعلام وزارت بهداشت ایتالیا طی سه روز متوالی دراین کشور ۵۴هزار و ۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ به ثبت رسید.

آلمان بیش از ۱۰ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ و ۸۸ جان باخته

گاردین درادامه این گزارش نوشت: آلمان نیز به رغم کاهش نرخ مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ، در زمینه موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ رکورد زد و  شمار مبتلایان تازه به کووید-۱۹ به ۱۰ هزار و یکصد نفر و  تعداد جان باختگان مبتلا به این ویروس به ۸۸ نفر رسید.

اکثر  مبتلایان به کرونا در پرتغال مبتلایان به  سویه اومیکرون   

گاردین درادامه نوشت: سویه اومیکرون اکنون به ویروس غالب کرونا در پرتغال بدل گشته بطوریکه  دو سوم از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا از روز چهارشنبه بدین سو را موارد مبتلایان به سویه اومیکرون تشکیل می دهند؛ به همین علت اماکن عمومی و مدارس برای مقابله با شیوع این بیماری تا ۱۰ ژانویه (۲۰ دی ماه) تعطیل خواهند بود.

شیوع بی سابقه کرونا در اروپا

استرالیا شیوع سویه اومیکرون

این نشریه انگلیسی نوشت: استرالیا علاوه بر همه گیری روبه فزونی کووید-۱۹ شاهد شیوع اومیکرون  است. در استرالیا ۹هزار و ۶۰۵ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است.

درحالی نشریه گاردین به آمار  موارد ابتلا به ویروس کرونا و همچنین سویه اومیکرون در اروپا و استرالیا پرداخت که بنابر آمار تارنمای  «ورد مترز دات اینفو»(worldometers.info) انگلیس با ۱۱میلیون و۸۹۱ هزار فرد مبتلا بالاترین آمار مبتلابان به کووید-۱۹ درمیان کشورهای اروپای غربی را به خود اختصاص داده است.

۱۰۸ جان باخته مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا

بنابراین گزارش آمریکا نیز  با بیش از ۵۳میلیون فرد مبتلا به ویروس کرونا و بیش از ۸۳۷ هزار جان باخته مبتلا به این ویروس همچنان کانون شماره یک شیوع  این بیماری در جهان به شمار می رود.

درهمین حال طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ فرد مبتلا به کووید-۱۹ در آمریکا  جان باخته اند.

درحال حاضر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان از مرز ۲۷۹ میلیون نفر گذشت که از این تعداد نیز بیش از پنج میلیون و ۴۰۰هزار نفر جان باخته اند.۳۰۲**