سلاح پنهان غرب برای پروپاگاندا

رئیس یک نهاد فدرال تحقیقاتی در روسیه از غرب بابت هدف قرار دادن ذهن جوانان روسیه‌ای از طریق فیلم و بازی‌های رایانه‌ای انتقاد کرده است.

«الکساندر باستریکین»، رئیس «کمیته تحقیقات روسیه » که یک نهاد فدرال در روسیه برای انجام تحقیقات از نهادهای دولتی در این کشور است گفته تهیه‌کنندگان فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای در غرب معمولاً تمایل دارند تصویری منفی از روسیه ارائه دهند.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، این مقام روسیه‌ای گفت: «در آثار هنری متعدد و بازی‌های رایانه‌ای شخصیت‌هایی که اسامی روسیه‌ای دارند دشمن هستند.»

باستریکین اضافه کرد: «در دل بسیاری از آثار هنری محبوب و خلاقانه-حتی در حوزه داستان‌های علمی- هدف مبارزه با "تهدید روسیه" گنجانده شده. همین باعث می‌شود که این آثار نوعی سلاح پنهان برای پروپاگاندا باشند.»

سلاح پنهان غرب برای پروپاگاندا

مقام روسیه‌ای اضافه کرده که بسیاری از آثار هنری غرب از خشونت و ارتکاب قتل‌هایی که ادعا می‌شود با نیت خیر انجام می‌شوند با آغوش باز استقبال می‌کنند.

او تصریح کرد: «باور من این است که چنین محصولاتی بخشی از جنگ ترکیبی است که توسط برخی از نهادهای غربی علیه روسیه به راه انداخته شده است. آنها با هدف قرار دادن جوانان به خوبی می‌دانند چطور باید اوضاع کشور ما را بی‌ثبات کنند.»

وی در ادامه اضافه کرد: «آشکار است که از این روش‌ها علیه کشورهای دیگر هم استفاده می‌شود. بسیاری از کارشناسان قبل از من هم درباره این موضوع صحبت کرده‌اند.

باستریکین گفت تلاش‌های غرب برای اعتبارزدایی از روسیه یکی از دلایل مصرف مواد مخدر توسط جوانان است. او گفت: «جوانان ما با تأثیرپذیری از رویه‌های منفی و غرب‌گرایانه هویت ملی خودشان را از دست می‌دهند. اما مسئله بدتر اینکه آنکه به استفاده از موارد مخدر روی می‌آورند یا وارد باندهای ممنوعه شده و مرتکب جرم می‌شوند.»