دعوت از سیاستمداران عراقی برای شرکت در نشست عادی‌سازی روابط با صهیونیستها

«جبار المعموری» از رهبران کمیته هماهنگی شیعیان موسوم به «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) از توطئه جدید آمریکا برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در عراق خبر داد.

المعموری به پایگاه خبری المعلومه گفت که سفارت آمریکا اخیرا به صورت محرمانه از سیاستمداران عراقی خواسته است که در یک نشست برای عادیسازی روابط با صهیونیستها در قبرص شرکت کنند.

وی خبر داد که آمریکاییها در کنار این دعوت، به این سیاستمداران عراقی، مبالغ مالی نیز دادند و از کسانی دعوت شده است که حامی این عادیسازی هستند.

این مسئول عراقی تأکید کرد که باید این سیاستمداران عراقی در برابر افکار عمومی این کشور رسوا شوند و سرویس امنیتی عراق نیز این افراد را تحقت تحقیق قرار دهد؛ زیرا این افراد، به امنیت و قانون اساسی عراق، خدشه وارد می‌کنند.

در همین ارتباط، عده‌ای از افراد خواهان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، اوایل مهر گذشته در منطقه کردستان عراق نشست برگزار کرده بودند.

این نشست با حضور بیش از ۳۰۰ نفر در شهر اربیل برگراز شد. «وسام الحردان»‌ رئیس گروه «صحوه العراق»‌ در نشست مذکور از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

 «عمار طعمه» رئیس فراکسیون «النهج الوطنی» نیز در بیانیه‌ای «قویا» خواسته افراد مشارکت‌کننده در نشست یادشده را رد و آن را محکوم کرد.

عمار طعمه از مقامات عراق خواست کسانی را که خواهان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، محاکمه کنند.

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در بیانیه‌ای گفت: «ما اجلاس‌ها، تجمع‌ها و فراخوانی‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی در عراق را رد و آن را محکوم می‌کنیم».

وی  الحکیم ادامه داد: «آرمان فلسطین مسئله نخست عرب‌ها و مسلمانان است از‌این‌رو بار دیگر حمایت کامل خود را از ملت فلسطین،‌ آرمان عادلانه و مبارزه آن‌ها برای پس گرفتن حق غصب‌شده‌شان اعلام می‌کنیم».

دعوت از سیاستمداران عراقی برای شرکت در نشست عادی‌سازی روابط با صهیونیستها

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین در پایان بیانیه یادشده  تأکید کرد که آرمان فلسطین با گذر زمان از بین نخواهد رفت.

مطابق با گزارش منتشر شده در منابع صهیونیستی، تل‌آویو فورا از این فرصت استفاده کرده و حمایت خود را از برگزاری چنین نشستی در کشور عراق اعلام کرده بود.