منابع امنیتی اسرائیل ادعای بِنِت در مورد پدافند لیزری را تکذیب کردند

نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه طی سخنانی در پانزدهمین اجلاس کانون مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بکارگیری این سامانه در مرحله نخست به شیوه آزمایشی انجام می‌گیرد و پس از آن عملا وارد خدمت خواهد شد.

 

بنت در حرف هایی که امروز چهارشنبه در توئیتر منتشر کرد،  مدعی شد، نصب این سامانه موجب خواهد شد تا دور تا دور "اسرائیل" با لیزر در برابر حملات موشکی و راکتی، حملات پهپادی و دیگر تهدیدات حمایت شود و دشمنان این رژیم از قوی‌ترین برگه‌ای که اکنون در اختیار دارند، محروم خواهند شد.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع امنیتی مرتبط با توسعه سامانه پدافندی لیزری اعلام کرد که این سامانه باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارد و قطعا ظرف یک سال آینده آماده نخواهد شد.

این منابع احتمال دادند که آماده شدن این سامانه و بکارگیری آن حداقل ۳ سال و شاید هم بیشتر طول بکشد.

برخی منابع نیز ادعای بنت در این زمینه را عجیب خوانده‌اند.

در همین حال، "امیر بوخبوط" تحلیلگر نظامی سرشناس پایگاه خبری عبری زبان "واللا" تصریح کرد که اشاره بنت به سامانه پدافندی لیزری صرفا برای اهداف تبلیغاتی و رسانه‌ای است و این به نظرم اساسا بیانگر فشاری است که بر او وارد شده است و تمایل دارد به اسرائیلی‌ها بگوید که او هم کاری انجام داده و این مایه تاسف است.

ادعای بنت در  حالی بیان می شود که  دو کارشناس اسرائیلی با برشمردن چالش‌های امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی پیش روی این رژیم، شکاف بزرگی را در آینده و واقعیت اسرائیل در سطوح مختلف برشمردند.

منابع امنیتی اسرائیل ادعای بِنِت در مورد پدافند لیزری را تکذیب کردند

 «مانوئل تراختنبرگ»، رئیس مؤسسه مطالعات امنیت ملی در دانشگاه تل آویو و «درور شالوم»، رئیس سابق بخش تحقیقات در بخش اطلاعات نظامی، با انتشار گزارشی مشترک در مورد تهدیداتی که پیرامون اسرائیل وجود دارد، نوشتند: چالش های راهبردی که اسرائیل با آن مواجه است توانایی مقابله با جدی ترین تهدیدات خارجی را به آن نمی دهد.