آمریکا در حال باج خواهی از روسیه است

«سرگئی ریابکوف » معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده باید وارد یک گفتگوی معنادار با روسیه در مورد مسائل امنیتی شود. مسکو بر کار دیپلماتیک آرام و بی هیاهو متمرکز است، در حالی که کشورهای غربی اخیرا از «دیپلماسی بلندگو» استفاده می کنند.

ریابکوف در این باره به خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که اول از همه، ایالات متحده باید وارد گفتگویی اساسی و معنادار در مورد این موضوع شود. اگر آنها به طور جدی نگران این وضعیت هستند، باید این گفتگو را پشت درهای بسته انجام دهند. اخیراً تبلیغات بیش از حد و دیپلماسی بلندگو از جانب غرب در این زمینه وجود داشته است.

وی افزود: به تازگی، همانطور که متوجه شدید، تمرکز ما بر روی کار دیپلماتیک آرام و بدون قیل و قال بوده است. اکنون انتخاب با غرب و همفکران آن است. آنچه بعدا رخ دهد، به آنها بستگی دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو همچنان به آماده سازی پاسخ به ملاحظات ارائه شده توسط ایالات متحده و ناتو در مورد پیش نویس اسناد روسیه در زمینه تضمین های امنیتی ادامه می دهد.

ریابکوف در این باره گفت: وضعیت به رئیس جمهور گزارش خواهد شد. او تصمیم مناسبی خواهد گرفت.

وی همچنین گفت که تمام مسائل دیگر در موضوعات امنیتی به آمادگی ایالات متحده برای بحث در مورد عدم گسترش ناتو بستگی دارد.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: روسیه می‌خواهد بداند که آیا آمریکا برای گفتگوی جدی درباره عدم گسترش ناتو آماده است یا خیر. اگر ایالات متحده برای یک بحث اساسی در مورد عدم گسترش ناتو آماده است، روسیه پیشنهادات متقابل آنها را در مورد بازرسی ها در رومانی خواهد پذیرفت.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که آمریکا با ارسال تسلیحات به اوکراین در تلاش است تا روسیه را از نظر سیاسی و نظامی-فنی تحت فشار قرار دهد.

ریابکوف توضیح داد: هر آنچه در این منطقه از نظر پمپاژ تجهیزات، مهمات، تجهیزات نظامی از جمله سلاح های کشنده اوکراین در حال وقوع است، تلاشی برای اعمال فشار بیشتر سیاسی و احتمالاً نظامی-فنی بر ما است. بدیهی است که در اینجا مسئله باج خواهی و فشار وجود دارد.

ریابکوف در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین اظهارات آمریکا و اتحادیه اروپا درباره سرنوشت خط لوله گاز صادراتی روسیه به اروپا موسوم به «نورد استریم ۲» گفت که بر این باور است اتحادیه اروپا آماده تحمل هر سختی برای آسیب رساندن به مسکو است و موضوع خط لوله گاز مذکور به ابزار فشار بر روسیه تبدیل شده و بحث در مورد تحریم های احتمالی شبیه یک سیرک سیاسی است.

آمریکا در حال باج خواهی از روسیه است

وی در این باره گفت: این مسئله دستمایه خنده است - یک چادر سیرک سیاسی که غرب درگیر آن است. یک گروه دلقک هستند، یک گروه شعبده باز هستند که یک خرگوش را از گوش های سفیدش از کلاه بیرون می آورند که سپس تبدیل به یک روبان می شود. هیچ کس نمی داند که آیا خرگوش وجود داشت یا یک روبان وجود داشت یا خیر، اما همه خوشحال هستند. همه بستنی و ذرت بو داده می خورند. مضحک بود که اگر این مسئله اینقدر غمگین نبود.