آمریکا شبکه آزمایشگاهی سلاح‌های بیولوژیکی پیرامون روسیه مدیریت می‌کند

سخنگوی کرملین از توسعه طرح‌هایی برای ساخت انواع جدید سلاح‌های بیولوژیکی در اطراف روسیه خبر داد و فاش کرد: روسیه اطلاعاتی درباره شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های ساخت سلاح‌های بیولوژیک در اختیار دارد که وزارت دفاع آمریکا آن‌ها را تامین مالی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، « دیمیتری پسکوف » در مصاحبه‌ای با شبکه «۲۴ بلاروس» گفت: در حقیقت ما اطلاعاتی داریم که بر اساس برنامه‌ای پنتاگون این آزمایشگاه‌ها را تامین مالی می‌کند.

او افزود: یک شبکه کامل از آزمایشگاه‌های حیاتی در اطراف روسیه و بلاروس ساخته شده است که افزون بر تولید بیماری‌های بسیار خطرناک، میکروب‌ها و ویروس‌های خطرناک، انواع تازه‌ای از سلاح‌های بیولوژیک را توسعه می‌دهد که گروه‌های نژادی خاصی را هدف قرار می‌دهد.

آمریکا شبکه آزمایشگاهی سلاح‌های بیولوژیکی پیرامون روسیه مدیریت می‌کند

پسکوف تاکید کرد: این سلاح‌ها واقعاً وحشتناک اند، بنابراین وزارت دفاع روسیه به تازگی اطلاعاتی درباره وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در عملیات ویژه روسیه در اوکراین به دست آمده و همچنان در دست بررسی هستند، منتشر کرده است.

سخنگوی کرملین تصریح کرد: این موضوع بسیار مهمی است و آمریکایی‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند نگاه‌ها را از واقعیت‌ها دور و منحرف کنند تا با دستکاری حقیقت، آن را وارونه جلوه دهند و حرف و حدیث‌ها را به سمت برخی مسائل پیش پا افتاده بکشانند، اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گویند. ما به تنهایی درباره این واقعیت‌ها نگران نیستیم بلکه بسیاری از کشور‌های دیگر نیز درباره این موضوع نگران‌اند.

در پی عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اسنادی نشان می‌دهند در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است.