حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در غرب عراق

رسانه‌های خبری اعلام کردند بر اثر حمله به پایگاه عین الاسد در استان الانبار، چندین انفجار در این استان به وقوع پیوسته است.

شبکه العربیه اعلام کرد حمله‌ای راکتی، پایگاه عین الاسد در غرب عراق را هدف گرفته است. کانال خبری صابرین نیوز نیز از وقوع چندین انفجار در استان الانبار در غرب عراق خبر داد. این کانال خبری نوشت: حمله‌ای شدید پایگاه عین الاسد را که در آن نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در استان الانبار قرار دارند، هدف قرار داده است.

این کانال همچنین به نقل از برخی منایع اعلام کرد: چهار راکت گراد پایگاه هوایی عین الاسد را در استان الانبار که در آنجا نیرو‌های آمریکایی حضور دارند، هدف قرار داد.

همچنین صابرین نیوز اعلام کرد گروه «فصی المقاومة الاسلامیه» با انتشار بیانیه ای، مسئولیت این حمله راکتی را بر عهده گرفت.

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِیمِ

وَلَا یَزَالُ الَّذِینَ کَفَرُوا تُصِیبُهُم بِمَا صَنَعُوا قَارِعَةٌ أَوْ تَحُلُّ قَرِیبًا مِّن دَارِهِمْ حَتَّىٰ یَأْتِیَ وَعْدُ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ

صدق الله العلی العظیم

فرزندان‌تان در گروه مقاومت اسلامی «فصیل المقاومه الدولیه» موفق شدند پایگاه عین الاسد را با ۲ راکت گراد ۱۲۲ میلی‌متری هدف بگیرند که با دقتی بالا به هدف اصابت کرد.

به‌زودی جزئیات آن را با اذن الهی اعلام خواهیم کرد.

٢٨ رمضان ١٤٤٣/ ٣٠ آوریل٢٠٢٢

چند روز پیش رسانه های خبری به نقل از یک منبع امنیتی عراقی از ورود تجهیزات جنگی آمریکا به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب الانبار خبر داده بودند. این منبع مذکور با بیان اینکه پایگاه عین الاسد با وجود شرایط بد جوی در مناطق غربی شاهد ترافیک شدید هوایی بوده، گفت: «آمریکایی‌ها این بار برای انتقال تسلیحات از هواپیما‌ها به جای کاروان‌های نظامی که همیشه هدف قرار می‌گرفتند، استفاده کردند.»

 پایگاه هوایی عین الاسد که آمریکایی ها مدعی هستند آن را به نظامیان عراقی تحویل داده اند، محل ورود تعداد زیادی از محموله‌های تجهیزات جنگی از بصره برای نظامیان آمریکایی مستقر در داخل این پایگاه است.

حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در غرب عراق

پس از ترور شهید سلیمانی و همرزمان ایشان در سال ۹۸ در بغداد، پارلمان عراق طرحی را برای اخراج کامل نیرو‌های آمریکایی از این کشور تصویب کرد. بر اساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق، نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۲۱ خاک این کشور را ترک می‌کردند، اما نظامیان عراق همچنان در این کشور حضور دارند و شواهدی که نشان دهد آمریکا قصد خروج نیروهایش را دارد، موجود نیست.