رد ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط حماس

«عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس امروز یکشنبه گفت که این جنبش اظهارات نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شهر قدس اشغالی را نمی‌پذیرد.

خبرگزاری شهاب به نقل از الرشق گزارش داد، حماس اظهارات بنت را که گفته بود رژیم صهیونیستی ، بر قدس و مسجدالاقصی حاکمیت دارد، مردود می‌داند و آن را تجاوز آشکار به حقوق ملت خود و زیر پا گذاشتن منشور و قوانین بین‌الملل می‌داند.

وی با تأکید بر اینکه باید به هر نحوی این اظهارات را محکوم و جرم‌انگاری کرد، تصریح کرد، رژیم صهیونیستی هیچ حق یا حاکمیتی بر قدس و مسجدالاقصی ندارد و این اظهارات، صرفا تلاش مذبوحانه‌ای برای تحمیل واقعیتی است که فقط در رؤیای صهیونیستها وجود دارد.

این مسئول فلسطینی خاصر نشان کرد، فقط ملت فلسطین بر سرزمین خود حاکمیت دارد؛ ملتی که از وجب به وجب خاک خود حمایت کرده و با مقاومت فراگیر از آن دفاع خواهد کرد تا آزاد شود و کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف را تشکیل دهد.

 رد ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی توسط حماس

در همین ارتباط، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تمام مناطق قدس متعلق به ملت فلسطین است.

بنت نیز امروز گفت: «دولت اسرائیل بدون هیچ‌گونه توجهی به خواسته‌های خارجی، در خصوص هیکل و قدس تصمیم می‌گیرد.» این سخن نخست وزیر رژیم تل آویو در حالی است که حداقل طبق قوانین بین‌المللی حاکمیت صهیونیست‌ها بر قدس شرقی و کرانه باختری اشغالگری محسوب می‌شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین خواستار تشکیل نهاد نظامی موسوم به «گارد ملی» از نیروهای گارد مرزی و ذخیره و نیروهای داوطلب شد. روز جمعه نیز «اسحاق یوسف» خاخام معروف رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواسته بود تا سلاح حمل کنند. او گفته بود: «از هر کسی که مجوز حمل سلاح داشته و سلاح در دست داشته می‌خواهم تا به کنیسه‌ها رفته و از شهرک‌نشینان حمایت کنند.»