هند خانه‌های معترضان مسلمان را تخریب می‌کند

مقامات هند گفتند، در کشمیر تحت کنترل دهلی‌نو پلیس جوانی را به خاطر انتشار ویدئویی "تهدیدآمیز" بازداشت کرد.

این جوان در این فیلم گفته بود که سر سخنگوی سابق حزب حاکم را که اظهارات موهنی را علیه پیامبر اسلام (ص) مطرح کرده بود، می‌برد. این ویدئو که در یوتیوب منتشر شده بود، توسط مقامات حذف شد.

در هفته‌های اخیر مسلمانان در اعتراض به این اظهارات ضد اسلامی که توسط دو تن از اعضای حزب ناسیونالیست هندو "بهاراتیا جاناتا" به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند مطرح شده بودند، به خیابان‌های سراسر این کشور آمدند.

درگیری‌هایی میان مسلمانان و هندوها در گرفته و در برخی موارد معترضان با نیروهای پلیس نیز درگیر شده‌اند. پلیس ایالت اوتار پرادش تاکنون بیش از ۳۰۰ تن در ارتباط با این اعتراضات بازداشت کرده است.

برخی در جامعه اقلیت مسلمانان هند این اظهارات را به عنوان تازه‌ترین نمونه فشار و تحقیر تحت حکومت حزب بهاراتیا جاناتا بر مسائلی از آزادی عبادت گرفته تا داشتن حجاب و پوشیدن روسری می‌بینند.

حزب بهاراتیا جاناتا "نوپور شارما"، سخنگویش را به خاطر اظهارات توهین‌آمیزش معلق کرد و "ناوین کومار جیندال"، یکی از رهبران این حزب را نیز در همین رابطه اخراج کرد. این افراد به اختلاف‌افکنی دیپلماتیک با چندین کشور مسلمان نیز متهم شده‌اند.

پلیس شکایتی را علیه آنها تنظیم کرده و دولت دهلی‌نو تاکید می‌کند که این اظهارات بیانگر دیدگاه کلی‌اش نیست. گروه‌های مسلمان خواستار بازداشت این دو تن شده‌اند، در حالی که برخی گروه‌های هندو تندرو عقیده دیگری دارند.

"یوگی آدیتیانات"، وزیر ارشد ایالت اوتار پرادش طی چند روز اخیر به مقامات دستور داد تا هرگونه موسسات "غیرقانونی" و خانه‌های افراد متهم به مشارکت در این اعتراضات را نابود کنند.  

روز یکشنبه خانه یکی از مغزمتفکرهای ادعاشده این اعتراضات که دخترش یک فعال حقوق مسلمانان است، با حضور شدید  پلیس تخریب شد. اموال دو تن دیگر نیز که به سنگ‌اندازی پس از نماز روز جمعه در این ایالت متهم شده بودند، تخریب شد.   

هند خانه‌های معترضان مسلمان را تخریب می‌کند

رهبران اپوزیسیون هند گفتند، دولت آدیتیانات روش غیرقانونی را برای ساکت کردن معترضان در پیش گرفته است.   

ناوین کومار جیندال روز یکشنبه گفت، خانواده‌اش با تهدیدات مداوم روبه‌رو هستند و طرفدارانش گفتند که یک بمب در نزدیکی محل سکونتش در دهلی‌نو خنثی شده است. این در حالی است که مودی تاکنون درباره این اعتراضات هیچ اظهارنظری نکرده است.