بیش از 50 ژنرال اوکراینی در حمله موشکی روسیه کشته شدند

وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر شنبه به وقت تهران از حمله موفق موشکی به مقر فرماندهان ارشد ارتش اوکراین خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» روسیه اعلام کرده است که ده‌ها افسر ارشد اوکراینی از جمله ژنرال‌ها و اعضای فرماندهی عالی اوکراین در یک حمله موشکی کشته شده‌اند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «بیش از ۵۰ ژنرال و افسر ارتش اوکراین در این حمله کشته شدند.»

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روس یک پست فرماندهی اوکراین را در حالی که افسران ارشد ارتش در حال برگزاری جلسه بودند هدف قرار دادند. این حمله  نزدیک «دنیپرو» چهارمین شهر بزرگ اوکراین  بود که طی آن از راکت‌های «کالیبر» دریا پایه استفاده کرده است.

بیش از 50 ژنرال اوکراینی در حمله موشکی روسیه کشته شدند

در تحولی دیگر در رابطه با جنگ روسیه او اوکراین، یک مقام ارشد روسیه استفاده روسیه از جنگنده برتری هوایی «سوخو-۵۷» و سلاح لیزری  در نبرد با اوکراین را تایید کرد.

«یوری بوریسوف» معاون نخست وزیر روسیه تایید کرد که جنگنده‌های برتری هوایی رادارگریز نسل پنجم روسی سوخو-۵۷ در ماموریت‌های رزمی در اوکراین مورد استفاده قرار گرفتند.

بوریسوف روز شنبه در حاشیه «مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ» به خبرنگاران گفت که این  جنگنده‌های پیشرفته  بارها در اوکراین، استفاده شدند. وی افزود که تسلیحات  به کار گرفته شده  در این هواپیما بسیار موثر بودند. بوریسوف  گفت که روسیه در اوکراین از سلاح لیزری برای انهدام پهپادها استفاده کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پنجم اسنفند ماه  گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک)، دستور عملیات  نظامی در منطقه دنباس را صادر کرد. در این بین، غرب به رهبری آمریکا در تلاش است تا با کمک به اوکراین و بدون توجه به درخواست‌های روسیه که بارها خواستار مذاکره شده بود منطقه را به دژ نظامی ناتو مبدل کند.

دبیرکل ناتو روز یکشنبه در باره نبرد روسیه و اوکراین اظهار داشت که جنگ اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد. دبیر کل ناتو با تاکید بر لزوم تداوم حمایت‌های نظامی کشورهای اروپایی از اوکراین، گفت عرضه تسلیحات پیشرفته به کی‌یف، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.