کانادا تحریم‌هایی را علیه بخش نفت و گاز روسیه اعمال کرد

طبق اعلام پایگاه اینترنتی وزارت خارجه کانادا ، دولت این کشور دور دیگری از تحریم‌ها را علیه بخش نفت و گاز و صنایع شیمیایی روسیه اعمال کرد.

طبق این سند، «در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۲، کانادا مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (مربوط به روسیه) را اصلاح بیشتری کرد تا ارائه دو خدمت تولیدی به صنایع نفت، گاز، شیمیایی و تولیدی روسیه را ممنوع کند». وزارت خارجه کانادا در ادامه افزود که اُتاوا بخش تولید را با افزودن هشت صنعت جدید به فهرست هدف قرار داده است.

بر اساس این سند، شهروندان و شرکت‌های کانادایی از ارائه تعدادی از خدمات به طرف روسی منع شده‌اند، از جمله خدمات جانبی برای تولید محصولات فلزی و وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه تریلر؛ محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری؛ تجهیزات الکتریکی و سایر بخش‌ها. 

«ولادیمیر پروسکوریاکوف»  معاون سفارت روسیه در کانادا به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که این تحریم‌ها نتیجه معکوس دارند و برای کانادا نیز اثرات منفی خواهند داشت.

 کانادا تحریم‌هایی را علیه بخش نفت و گاز روسیه اعمال کرد

این دیپلمات روس گفت: ما معتقدیم که یک دور دیگر از تحریم‌ها کاملاً بی‌اساس و غیرسازنده است. همانطور که بارها هشدار داده‌ایم، همه تحریم‌های اقتصادی شمشیر دولبه هستند و مطمئناً اثر بومرنگی خواهند داشت.

«ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا پیش‌تر گفته بود که پس از اجرایی شدن این تحریم‌ها، مشاغل کانادایی ۶۰ روز فرصت خواهند داشت تا با صنایع و خدمات هدف قرارداد خود را تمام کنند.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه)، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پس از درخواست کمک سران جمهوری‌های خودخوانده دونباس در شرق اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در این کشور آغاز کرد. وی تاکید کرد که برنامه‌های مسکو شامل اشغال سرزمین‌های اوکراین نمی‌شود و اهداف آن غیرنظامی‌سازی و غیرنازی‌سازی اوکراین است. در پاسخ، غرب به تدریج شروع به اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو و تامین سلاح و تجهیزات نظامی به کی‌یف کرد که میلیاردها دلار تخمین زده می‌شود.