حال نامساعد محمود عباس، اسرائیل را نگران کرده است

یوآف لیمور، کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه عبری زبان " اسرائیل الیوم" تاکید کرد که افزایش شدید عملیات‌های فلسطینی‌ها علیه ارتش اشغالگر در مناطق مختلف کرانه باختری از ابتدای سال ۲۰۲۲، اسرائیل را شدیدا نگران کرده به ویژه که تشکیلات خودگردان مشکل حاکمیتی نیز دارد.

لیمور در ادامه نوشت، "گرچه عباس، حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی فتح و وزیر امور مدنی را به عنوان جانشین خود و حتی به عنوان دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تعیین کرده اما روز بعد از فوت عباس شرایط می‌تواند شتاب منفی دیگری پیدا کند".

همچنین این کارشناس نظامی رژیم صهیونیستی در مقاله خود احتمال موفقیت حسین الشیخ در ایفای نقش عباس پس از فوت او را بعید دانست و نوشت، "این تردید وجود دارد که او به راحتی موفق شود اقتدار خود را بر تمامی گروه‌های فلسطینی تحمیل کند".

او در ادامه نوشت، "اساس توجه‌ها به جنبش حماس معطوف است که همواره در تلاش است عملیات‌ها را از مناطق شدت بخشد و اسرائیل بابت این سناریو نگران بوده و در دوره اخیر اقداماتش جهت آمادگی برای آن تسریع شده است".

لیمور همچنین نوشت، "حماس به تازگی تلاش‌های خود را برای ایجاد یگان‌هایی رزمی در داخل اردوگاه‌های پناهجویان در لبنان، با هماهنگی حزب‌الله و در صورت نیاز برای به چالش کشیدن اسرائیل از سمت شمال سرعت بخشیده است و حماس این فعالیت را در خارج با مدیریت صالح العاروری، مسؤول بخش مهمی از تلاش‌ها برای جذب نیرو در گروه‌های داخل کرانه باختری و اجرای عملیات‌ها با کمک آنها است".

حال نامساعد محمود عباس، اسرائیل را نگران کرده است

این کارشناس اسرائیلی با اشاره به عملیات نظامی که ارتش رژیم اشغالگر بامداد روز یکشنبه در شهر نابلس اجرا کرد و به شهادت دو جوان فلسطینی به نام‌های عبود صبح ۲۹ ساله و محمد العزیزی ۲۲ ساله و زخمی شدن هشت تن دیگر انجامید، نوشت که ارتش اشغالگر در چارچوب تعقیب و بازداشت فعالان فلسطینی، فعالیت‌های نظامی خود را در کرانه باختری اشغالی افزایش داده است.