درخواست مقتدی الصدر از حامیانش

صالح محمد العراقی، سخنگوی سید مقتدی الصدر در شبکه‌های اجتماعی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه خبر داد که آشوبگران حامی جریان صدر از پارلمان عراق خارج خواهند شد.

پایگاه خبری المعلومه به نقل العراقی گزارش داد، جریان صدر قصد دارد پارلمان را تخلیه کند و تحصن را در محوطه و اطراف آن برگزار کنند.

وی با بیان اینکه این فرمان پس از صدور، نهایتاً تا ۷۲ ساعت، اجرایی خواهد شد، خطاب به حامیان صدر گفت: اماکن دیگری وجود دارد که باید در برابر آن تحصن کرد. دستورالعملهای بعدی به شما اعلام خواهد شد.

العراقی همچنین خبر داد که نماز جمعه یکپارچه در بغداد ، بابل، کوت، کربلا و نجف اشرف اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جریان صدر در حال «تشکیل کمیته‌ای از سوی معترضان برای مدیریت اعتراضات» است، گفت که تحصن باید با تعداد معین و در زمانهای مشخص برگزار شود.

در این راستا، کمیته سازماندهی تظاهرات (وابسته به کمیته هماهنگی شیعیان) دیروز در بیانیه‌ای گفت که می‌بایست آشوبگران وابسته به جریان صدر ، پارلمان را تخلیه کنند تا فعالیت این نهاد از سر گرفته شود.

درخواست مقتدی الصدر از حامیانش

 آشوب‌طلبان حامی مقتدی صدر در چهارشنبه هفته گذشته و بار دوم در شنبه هفته جاری در اعتراض به معرفی «محمد شیاع السودانی» برای در اختیار گرفتن پست نخست‌وزیری، به منطقه سبز یورش برده و وارد پارلمان شدند. آن‌ها همچنان در داخل صحن پارلمان در تحصن به سر می‌برند.

در این راستا روزنامه الاخبار چاپ لبنان روز یکشنبه به نقل از منابع عراقی نوشت که در جریان اولین ورود آشوبگران حامی مقتدی صدر به پارلمان عراق در چهارشنبه هفته گذشته، پیامی از دفتر آیت‌الله سیستانی به مقتدی صدر رسید و مرجع عالیقدر شیعیان از او خواسته بود تا اوضاع را آرام کند.