بزرگترین نگرانی اسرائیل گشوده شدن جبهه جولان است

عطوان در سرمقاله امروز (سه شنبه) خود در روزنامه "رای الیوم" نوشت که علاوه بر جنوب لبنان ، ساحل اشغالی فلسطین و نوار غزه، جبهه جولان به عنوان "پاشنه آشیل" رژیم اشغالگر قدس به شمار می رود.

 

سردبیر روزنامه رای الیوم حملات پی در پی صهیونیست ها علیه حومه دمشق و اطراف فرودگاه را نشانه "سردرگمی" سران صهیونیست دانست که به گفته وی، در نتیجه فاش شدن اطلاعات امنیتی پدیدار شده است.

به گفته این کارشناس برجسته مسائل سیاسی عرب، اطلاعات یاد شده از کسب آمادگی ارتش سوریه و حزب الله لبنان با ارسال تجهیزات و موشک های مدرن و پیشرفته برای نبرد آتی در جولان حکایت می کند.

عطوان با اشاره به مهلت دو هفته ای تعیین شده از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای رژیم صهیونیستی جهت ترسیم مرزهای دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان به طور عادلانه و قابل قبول برای لبنانی ها اظهار داشت: در چنین صورتی، لبنان می تواند از منابع ثروت نفتی و گازی خود به طور کامل بهره مند شود، والا برای آزادی سازی منابع ثروت یاد شده باید متوسل به زور شود؛ همان گونه که مقاومت توانست "کمربند امنیتی" در جنوب لبنان را آزاد و دومین شکست خفت بار را بر ارتش اسراییل تحمیل کند .

سرمقاله نویس رای الیوم با اشاره به اینکه حزب الله طی چند هفته اخیر دو پیام حائز اهمیت برای صهیونیست ها فرستاد، گفت: سران نظامی اسراییل این دو پیام را به خوبی درک کردند.

به گفته عطوان، اولین پیام ارسال سه پهپاد برای انجام ماموریت شناسایی بر فراز میدان گازی کاریش بود که رژیم اشغالگر قدس در صدد به سرقت بردن ثروت گازی نهتفه در آن است. این عملیات حزب الله با موفقیت همراه شد و پهپادها توانستند به هدف موردنظر خود برسند و از تجهیزات "اسراییل "  در آنجا فیلم برداری کنند.

اما دومین پیام از نظر عطوان، پخش نوار ویدیویی توسط واحد رسانه ای نظامی حزب الله لبنان بود که در آن مختصات تمامی سکوهای گازی رژیم اسراییل در طول سواحل اشغالی فلسطین و کشتی های نظامی مسئول حمایت از آنها به طور مستند به تصویر کشیده شدند. معنی و مفهوم چنین اقدامی آن است که تمامی موارد یاد شده در تیررس موشک های دقیق و هوشمند و نقطه زن حزب الله قرار دارند.   

بزرگترین نگرانی اسرائیل گشوده شدن جبهه جولان است

عطوان افزود: تا کنون مشخص نشده که چه ارتباطی میان هدف قرار گرفتن روز گذشته پایگاه آمریکایی "التنف" در مرز سوریه با عراق و تجاوز اخیر اسراییل علیه سوریه وجود دارد و تا به حال هیچ گروهی مسئولیت ارسال این پهپادها را برعهده نگرفته است و مشخص نشده که هدف از اعزام آنها چیست  اما احتمال دارد که هدف از حمله علیه التنف انتقام گرفتن از اسرائیل بخاطر بکارگیری این پایگاه جهت انجام حملات همزمان علیه سوریه و عراق و ارسال یک پیام تهدیدآمیز برای آمریکا است که ثابت می کند پایگاه مزبور در صورت شعله ور شدن آتش جنگ منطقه ای در امان نخواهد ماند؛ جنگی که احتمال وقوع آن در آینده نزدیک وجود دارد.  

منطقه التنف که پایگاه آمریکا در آنجا قرار دارد، یک منطقه کلیدی و ژئواستراتژیک بسیار مهم به شمار می رود که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد. این پایگاه غیر قانونی و با حضور اشغالگرانه آمریکا بنا شده و ۵۰ کیلومتر منطقه ممنوعه دارد. پایگاه التنف پیش از این هم هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود.