سفر محرمانه هیأت امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره

یک هیأت امنیتی عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی دو هفته پیش با هدف حل اختلافات با مصر، به قاهره سفر کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که این هیأت به ریاست ژنرال «آوی گیل» منشی نظامی «یائیر لاپید» نخست وزیر این رژیم و شامل چند افسر ارشد ارتش و نمایندگانی از وزارت جنگ بوده است.

بنابر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، یکی از مسائل اختلافی که روابط مصر و رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار داده است، گسترش بازداشت فلسطینیان و یورش نظامیان صهیونیست در سراسر کرانه باختری است حال آنکه اخیرا پس از برقراری آتش‌بس در غزه، قاهره اعلام کرده بود که از تل‌آویو تعهدی مبنی بر توقف بازداشت‌ها دریافت کرده است.   

رادیو رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد که یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی برای کاهش تنش‌ها با قاهره، تصمیم تل‌آویو برای آزادی «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی است که به مدت ۱۶۰ روز اعتصاب غذا کرده بود.

اخیرا به دنبال حملات سه روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به شهادت ۴۹ نفر منجر شد، با میانجی‌گری مصر آتش‌بس در غزه برقرار شد و این رژیم به آزادی عواوده و «بسام السعدی» از رهبران بازداشت شده جنبش جهاد اسلامی متعهد شده بود.

سفر محرمانه هیأت امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره

بنابه ادعای رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از دیگر اقدامات تل‌آویو برای کاهش تنش با قاهره این است که این رژیم تلاش‌های خود را برای جستجوی گور جمعی ده‌ها سرباز تیپ مصری الصاعقه که در جنگ ۱۹۶۷ کشته شدند، بیشتر کرده است.