فتنه غرب از زبان لاوروف

« سرگئی لاوروف » وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت که غرب در تلاش است تا رقیبان قدرتمندی نظیر روسیه و چین را با اعمال تحریم‌ها از بین ببرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: « آمریکا اروپایی‌ها را به بازی تحریم‌ها کشاند و الان اروپایی‌ها بیش از آمریکایی‌ها از تحریم‌ها رنج می‌برند».

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: «اقدام اروپایی‌ها برای محدود کردن اعطای روادید به شهروندان روسی حماقت است».

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه (امروز) درباره آخرین تحولات میدان نبرد در اوکراین اعلام کرد که طی درگیری‌های چهارم تا هشتم سپتامبر (۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه) بیش از چهار هزار نظامی عضو نیروهای مسلح اوکراین کشته و بیش از هشت هزار نفر هم زخمی شدند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع این کشور در تازه‌ترین گزارش میدانی خود درباره به تعداد تلفات اوکراین طی درگیری‌های اخیر اشاره کرد.

فتنه غرب از زبان لاوروف

اظهارات این مقام ارشد روسیه در حالی مطرح شده که طی روهای اخیر درگیری‌ها بین دو طرف به ویژه در منطقه شرقی دونباس شدت یافته و خبرساز شده است.

مقام‌های اوکراینی طی روهای اخیر از بازپس گیری اراضی در مناطقی از دونتسک از قبیل خارکیف خبر داده بودند و مقام‌های وزارت دفاع روسیه، روز گذشته تسلط ارتش اوکراین بر مناطقی از خارکیف را تایید کردند.

 وزارت دفاع روسیه روز گذشته ضمن تایید عقب نشینی نیروهای این کشور از مواضع متعددی در خارکیف اعلام کرده بود: «در راستای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه، تصمیمی برای بازتجمع نیروها در مناطق بالاکلیا و ایزیوم برای تقویت تلاش‌ها به سوی دونتسک اتخاذ شده است».

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد: «نیروهایی که در منطقه مستقر شده‌اند طی سه روز گذشته در مناطق جمهوری خلق دونتسک مستقر شده‌اند».

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس طی بیانیه روز شنبه (دیروز) خود مدعی شده بود که نیروهای اوکراینی توانسته‌اند پنجاه کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کنند.

بنا بر روایت این وزارتخانه، اوکراینی‌ها در حال حرکت به سمت شهر «کوپیانسک» هستند که تصرف آن تأثیر چشمگیری در جنگ خواهد گذاشت زیرا خطوط پشتیبانی روس‌ها به سمت خط مقدم دونباس از این ناحیه عبور می‌کنند.