تشدید بحران غذا در انگلیس و فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی

شبکه یورونیوز در گزارشی به تشدید بحران غذا در کشور‌های اروپایی در پی تورم فزاینده و افزایش هزینه‌های زندگی پرداخت. در این گزارش آمده است: الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه می‌گوید دولت این کشور بزرگترین صندوق حمایت مردمی برای کمک غذا به نیازمندان را راه اندازی می‌کند. خانم بورن که از یک موسسه خیریه بازدید می کرد تاکید کرد این صندوق به منظور برآورده کردن نیاز غذایی افراد نیازمند که در پی تورم فزاینده شدیدا توان خرید شان را از دست داده اند راه اندازی می‌شود.

در این بین انگلیس نیز در پی افزایش سرسام آور قیمت ها نگران پایان کار بانک های کمک غذا در زمستان امسال است. تانیا ویتفیلد- رئیس یکی از بانک های غذا در انگلیس در این باره گفت: بحران هزینه های زندگی تشدید شده است و مراجعه کنندگان به بانک غذا نیز افزایش یافته اند. مردم انگلیس در گذشته نگرانی جز بحران سوخت نداشتند اما اکنون نگران مواد غذایی شان نیز هستند. ما شاهد مراجعه بسیاری از مردم برای نخستین بار در این بانک غذایی هستیم که تا کنون به اینجا نیامده بودند.

تشدید بحران غذا در انگلیس و فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی

این گزارش در پایان تاکید کرد همزمان با نزدیک شدن زمستان، قیمت های غذا و سوخت مداوم در حال افزایش است و مردم سراسر اروپا را در دو راهی دشوار قرار داده است خود را سیر کنند یا گرم کنند.