کنایه انصارالله به آل سعود

محمد البخیتی" از رهبران انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم با پرده برداشتن از روابط پنهان سعودی‌ها و صهیونیست‌ها به شدت به مقامات ریاض به دلیل خرید سلاح از رژیم اشغالگر حمله کرد.

وی با کنایه به ریاض به دلیل روابط با رژیم صهیونیستی گفت: به جز "اسرائیل"، خرید تسلیحات از دوستان و هر کشور و یا طرف دیگری برای یمن شرم آور نیست.

البخیتی همچنین با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود نوشت: خطاب به شهروندان کشور حرمین شریفین (عربستان)، آیا رژیم سعودی حق دارد یمن را به خاطر روابطش با ایران مورد مؤاخذه قرار دهد یا اینکه یمن و شما باید آل سعود را به دلیل روابط با "اسرائیل" مؤاخذه کنند؟

پیشتر پایگاه خبری - تحلیلی "ژئوپلیتیکال فویچرز" در گزارشی جزئیات قابل توجهی از روابط پنهانی حکومت سعودی با رژیم صهیونیستی را فاش کرده و نوشته بود که احتمالا "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی به دنبال عادی سازی علنی روابط با این رژیم بعد از رسیدن به تاج و تخت پادشاهی است.

پایگاه خبری - تحلیلی ژئوپلیتیکال فویچرز در گزارش خود آورده است که اعضای خاندان سعودی همواره در پشت درهای بسته بر ارتباط و تماس با صهیونیست ها تاکید داشته اند.

به نوشته این پایگاه، رهبران سعودی همواره نگران آن هستند که عادی سازی علنی روابط با رژیم صهیونیستی باعث خدشه دار شدن چهره آنان شود زیرا ملت عربستان همچون سایر ملل عرب داشتن تعامل با صهیونیست ها را مردود می شمارد تا چه رسد به آنکه بخواهد موجودیت رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت بشناسد و بر همین اساس، سران سعودی همانند سایر حکام عرب ترجیح داده اند تا با صهیونیست ها به طور غیرعلنی و غیررسمی ارتباط داشته باشند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.