نتانیاهو اولین دیکتاتوری را پایه ریزی می کند

«روگل آلفر» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفت که براساس همه مولفه ها و نظرسنجی ها، دیکتاتوری نتانیاهو - یعنی نخست وزیر اسبق و آینده- آغاز شد.

آلفر ادامه داد: ۲۰ ژوئن ۲۰۲۰ روزی است که وارد تاریخ خواهد شد زیرا در این روز آخرین کنست (پارلمان) قبل از به قدرت رسیدن نتانیاهو - به عنوان اولین سرکش، دیکتاتور و مستبد در اسرائیل- منحل شد.

در همین راستا، روزنامه «رای الیوم» نوشت: نتانیاهو به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید برای در امان ماندن از محاکمه به خاطر ارتکاب بسیاری از اعمال غیرقانونی از جمله پرداخت رشوه و کلاهبرداری در دوران نخست وزیری خود در گذشته، دولت متبوع مورد نظر را پیشاپیش به متحدان فاشیست خود و احزاب دینی نژادپرست فروخت.

این روزنامه افزود: همپیمانان «بنیامین نتانیاهو» در کابینه جدید ائتلافی رژیم اسراییل همچنان در اندیشه خام تشکیل به اصطلاح "اسراییل بزرگ از مدیترانه و رود نیل تا رود فرات" به سر می برند و یهود را نژاد برتر دانسته و معتقدند که اعراب باید در آوارگی به سر برند.

رای الیوم همچنین نوشت: یهودیان افراطی همپیمان نتانیاهو در حالی که در ارتش اشغالگر اسراییل خدمت نمی کنند، حقوق ماهانه دریافت می کنند تا مشغول فراگرفتن دین یهود شوند.

قرار است ششمین دولت متبوع نتانیاهو فردا چهارشنبه معرفی شود.

با وجود پیروزی بزرگ نتانیاهو و دنباله روهای راستگرای افراطی او، رژیم صهیونیستی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با بحران های داخلی سخت و دشواری رو به رو است تا آنجا که به گفته «روگل آلفر» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «اسراییل حکم مرگ خود را امضا کرده، فقط منتظریم زمان آن را بدانیم. با توجه به تغییر و تحولات شکل گرفته در ساختار جمعیتی، در پایان یک فرآیند طولانی خونبار شیطانی قرار داریم که منجر به از بین رفتن کشور یهود و اشغالگری خواهد شد.»

نتانیاهو اولین دیکتاتوری را پایه ریزی می کند

در همین راستا «یائیر لاپید» که دوران نخست وزیری وی در رژیم صهیونیستی رو به پایان است، از کابینه آتی به ریاست بنیامین نتانیاهو به عنوان «یک دولت دیوانه» نام برده و او را «ضعیف» خوانده است.

لاپید افزوده است: کابینه آتی نتانیاهو نمی تواند خواسته های اسرائیلی ها را برآورده کند و شرکای کم سن و سال نتانیاهو در حال باج خواهی از او هستند، آنها در حال پی ریزی ساختاری هستند که نمی توان آن را اداره کرد و کابینه نتانیاهو توان حکمرانی بر اسراییل را ندارد.

به نوشته رای الیوم، منظور لاپید در اینجا توافق های به عمل آمده در میان ائتلاف شکل گرفته توسط نتانیاهو است که بر اساس آن «ایتمار بن غفیر» نماینده افراطی پارلمان به عنوان وزیر امنیت داخلی به همراه مجموعه گسترده ای شامل پلیس و نیروهای امنیتی در کرانه باختری و نیز «بزالل اسموتریچ» رهبر راست افراطی حزب "صهیونیسم مذهبی" به عنوان وزیر دارایی و «آوی مائوز» از حزب دینی تندروی "نوعم" برای در اختیار گرفتن بسیاری از برنامه های آموزشی در نظر گرفته شده اند.

لاپید در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: آثار و پیامدهای واقعی حاصل از انتخاب های یاد شده، فروپاشی دو وزارتخانه امنیت و آموزش است.

وی افزود: لیکود به شریک کوچکی در کابینه تبدیل شده است. نتانیاهو در اوج ضعف قرار دارد و تندروها در حال سوق دادن اسرائیل به سوی نقاط غیرقابل تصور و جا انداختن سیاست های جنون آمیز خود در اسراییل هستند.

در همین راستا «ناحوم بارنیع» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» به اهداف نتانیاهو و دولت متبوع وی اشاره کرد و گفت: از بین بردن دادگاه عالی و از بین بردن سازمان شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اسراییل) از جمله اهداف است.

بارنیع بدون اشاره به ضعف و ناتوانی آشکار ارتش رژیم صهیونیستی در برابر محور مقاومت بنا بر اذعان خود مقامات این رژیم گفت: سومین هدف نتانیاهو در کابینه جدید، از بین بردن کامل پروژه هسته ای ایران است.

وی در عین حال به طور ضمنی به ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر ایران اذعان کرد و گفت که با چنین کابینه ای نمی توان کاری در قبال تهران انجام داد.