دولت عراق مصمم برای محاکمه عوامل ترور سردار شهید

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه)‌ چهارم اسفند ماه در ادامه دیدارهای خود در بغداد با مقامات عراقی با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و در خصوص موضوعات مختلف تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابلاغ سلام‌های آیت‌الله رئیسی و حجت الاسلام اژه‌ای، دعوت رسمی رئیس قوه قضاییه کشورمان از مقام قضایی عراق برای سفر به ایران را به اطلاع رساند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات حقوقی جامع ایران در خصوص پرونده پیگیری ترور شهید سردار سلیمانی، خواستار نهایی شدن اقدامات طرف عراقی در خصوص این پرونده شد.

* وجود گروهک‌های جدایی طلب و ضد انقلاب در اقلیم کردستان عراق، نه تنها تهدیدی برای امنیت ایران، بلکه تهدیدی برای امنیت کردستان عراق و بغداد نیز است

وی در ادامه ضمن تشریح آخرین وضعیت روابط ایران و عراق، از تلاش‌های فائق زیدان برای تشکیل کمیته عالی امنیتی بین دو کشور تشکر کرده و تأکید کرد که وجود برخی گروهک‌های جدایی طلب و ضد انقلاب در اقلیم کردستان عراق، نه تنها تهدیدی برای امنیت جمهوری اسلامی ایران، بلکه تهدیدی برای امنیت کردستان عراق و بغداد نیز است.

دولت عراق مصمم برای محاکمه عوامل ترور سردار شهید

فائق زیدان نیز در این دیدار، ضمن تشکر از سلام‌های ریاست جمهوری و پیام دعوت حجت الاسلام اژه‌ای، به تشریح اقدامات همه جانبه قضایی طرف عراقی برای صدور کیفرخواست علیه مباشران و طراحان عملیات ترور شهیدان سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان پرداخت و بر عزم ملی و جدی عراق در محاکمه عوامل این ترور تأکید کرد.