بن‌گویر خواستار عملیات مشابه غزه در کرانه باختری شد

 پس از برقراری آتش‌بس در نوار غزه پس از پنج روز تجاوز رژیم صهیونیستی و پاسخ‌های مقاومت ، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی این رژیم خواستار آغاز یک عملیات نظامی علیه گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری شد. 

به نوشته وبگاه روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، بن‌گویر در نشست با اعضای حزب «قدرت یهود» که خود ریاست آن را برعهده دارد، به بررسی توافق آتش‌بس برقرار شده میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه پرداخت.

وی تاکید کرد: «من در این عملیات [حمله به غزه] تاثیر داشتم. درخواست بعد، ترورها در یهودا و السامره (کرانه باختری) است».

این وزیر بدنام و افراطی کابینه بنیامین نتانیاهو در ادامه ادعا کرد: «آن‌چه در عملیات [غزه] صورت گرفت، خوب و مهم است. اما ما نمی‌توانیم وارد مرحله مهار و آرامش شویم، عملیات آتی باید در یهودا و السامره (کرانه باختری) باشد».

وی با تروریست خواندن نیروهای مقاومت در کرانه باختری، خواستار کشتار برنامه‌ریزی نیروهای مقاومت در این منطقه اشغالی فلسطین شد. 

بامداد سه‌شنبه هفته گذشته بود که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات نظامی جدیدی با نام «الدرع و السهم» (سپر و پیکان)، را علیه نوار غزه آغاز کرده و حملات به مواضع جنبش مقاومت جهاد اسلامی برای سه روز ادامه خواهد داشت. 

در دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین از آغاز عملیات«ثأر الاحرار» (انتقام آزادگان) خبر داد و پاسخ راکتی و موشکی مقاومت آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت تا این‌که شب گذشته با میانجیگری مصر و قطر، آتش‌بس برقرار شد و آرامش به نوار غزه بازگشت.

بن‌گویر خواستار عملیات مشابه غزه در کرانه باختری شد

«ستاره داوود سرخ» (MDA) رژیم صهیونیستی پس از برقراری آتش‌بس میان دوطرف آمار نهایی تلفات اسرائیل را دو کشته و ۷۵ زخمی اعلام کرد.

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان این جنگ به ۳۳ شهید و ۱۹۰ مجروح رسیده است.