ادعای سئول درباره بی‌خوابی و چاقی رهبر کره شمالی

همزمان با تشدید تنش‌های غرب و متحدانش با پیونگ یانگ، ادعای مقام اطلاعاتی کره جنوبی درباره معضل بی‌خوابی و چاقی رهبر کره شمالی خبرساز شده است.

«کیم کیون-هیون» مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در یک جلسه پشت درهای بسته با نمایندگان عضو کمیته امور اطلاعاتی پارلمان این کشور، درباره آخرین اطلاعات درباره وضعیت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی، برخی از نمایندگان حاضر در این جلسه توجیهی در پارلمان خبر دادند که مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی ادعایی درباره وضعیت جسمی و معضل بی‌خوابی مطرح کرده است.

«یو سانگ-بوم» عضو حزب حاکم «قدرت مردم» کره جنوبی بعد از این جلسه گفت: «بر اساس این واقعیت که مقامات کره شمالی به طور فعال آخرین اطلاعات پزشکی از جمله داروهایی مانند زولپیدم را برای درمان بی‌خوابی در مقامات عالی رتبه خارج از کشور در ماه آوریل جمع آوری کرده‌اند، سرویس ملی اطلاعات تخمین می‌زند که کیم از اختلالات خواب قابل توجهی رنج می‌برد».

به گفته این قانونگذار پارلمان کره جنوبی، مدیر سرویس ملی اطلاعات همچنین اعلام کرد که این نهاد از نزدیک در حال رصد این احتمال است که کیم جونگ اون وارد چرخه مرگبار وابستگی پیدا کردن به الکل و نیکوتین و تشدید اختلالات ناشی از بی خوابی بشود، با توجه به اینکه کره شمالی مقادیری زیاد سیگارهای خارجی وارد کرده است.

ادعای سئول درباره بی‌خوابی و چاقی رهبر کره شمالی

یو سانگ-بوم ادامه داد، این نهاد اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد که رهبر کره شمالی «روز ۱۶ می در آخرین حضورش در انظار عمومی، بسیار خسته به نظر می‌رسید و دایره‌های سیاه رنگی در زیر چشمانش دیده شد».

این عضو حزب حاکم کره جنوبی در پارلمان همچنین خبر داد، به گفته نهاد اطلاعاتی کره جنوبی تحلیل برخی از تصاویر اخیر کیم جونگ اون نشان می‌دهد که وزن او حدود ۱۴۰ کیلوگرم باشد.

وی در ادامه نقل و قول از مدیر سرویس ملی اطلاعات کره جنوبی افزود: «از اواخر سال گذشته، خراش‌ها و کبودی‌هایی به طور مداوم روی دست‌ها و بازوهای کیم مشاهده شده است که گمان می‌رود ترکیبی از آلرژی و درماتیت (التهاب پوستی) ناشی از استرس باشد».

ادعای کره جنوبی درباره بی خوابی و چاقی کیم جونگ اون رهبر جوان و ۳۹ ساله کره شمالی،  در بحبوحه تنش‌های آمریکا و متحدانش با کره شمالی مطرح شده است؛ تنش‌هایی که پیونگ یانگ بارها واشنگتن را مقصر آن دانسته است.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن بارها اعلام کرده‌اند که برنامه اتمی و موشکی کره شمالی تهدیدی برای منطقه و کل جهان است و این کشور باید خلع سلاح شود اما کره شمالی این برنامه‌ها را ابزاری برای دفاع از خود در برابر تهدیدات واشنگتن و متحدانش خوانده است.

پیونگ یانگ بارها از واشنگتن و سئول خواسته به رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره پایان دهد و دست از انجام تمرینات نظامی که هدفش حمله به کره شمالی است، بردارد. آمریکا و کره جنوبی اما رزمایش‌های نظامی را تمرینی برای آمادگی به منظور پاسخگویی به تهدیدات کره شمالی می‌دانند.

رسانه‌های غربی و مقام‌های کره جنوبی طی سال‌های گذشته بارها درباره وضعیت سلامتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ادعاهای زیادی مطرح کردند و در همین ارتباط، سال ۱۳۹۹ مشاور سابق رئیس جمهوری کره جنوبی از وخامت حال رهبر کره شمالی و به کما رفتن او خبر داده بود؛ ادعایی که پیونگ یانگ با انتشار تصاویر جدید از کیم جونگ اون به آن خاتمه داد.