پیش بینی ژنرال مارک میلی از جنگ اوکراین

 تارنمای خبری آمریکایی هیل نوشت: ضدحمله کی‌یف از حدود ۶ هفته پیش آغاز شده است اما روند آن بسیار کند بوده و اوکراین تاکنون نتوانسته بخش قابل توجهی از خاک تحت تصرف روسیه را پس بگیرد.

با این حال، ژنرال مارک میلی روز گذشته پس از دیدار با متحدان اروپایی در بروکسل، با ادعای اینکه نیروهای اوکراینی با اعزام نکردن بهترین سربازانشان "قدرت رزمی خود را حفظ می‌کنند"، به خبرنگاران گفت که به دلیل لزوم پاکسازی مداوم مین‌های کار گذاشته شده توسط روسیه، روند حرکت نظامیان اوکراین کند شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد: "این [جنگ] طولانی، سخت و خونین خواهد بود"، اما این تلاش "به نظر من با شکست فاصله زیادی دارد."

میلی با بیان اینکه جنگ واقعی با جنگ روی روزنامه فرق دارد، گفت: این‌ها انسان‌های واقعی در ماشین‌های واقعی هستند که در آنجا مین‌های واقعی را پاکسازی می‌کنند و واقعا جان خود را از دست می‌دهند.

به ادعای این نظامی آمریکایی، پیش از شروع ضدحمله، سربازان روسی چندین ماه فرصت داشته اند تا "منطقه‌ امنیتی وسیعی" علیه نیروهای اوکراینی ایجاد کنند و در آنجا میادین مین پیچیده‌ای ایجاد و خندق حفر کردند.

میلی همچنین مدعی شد که روس‌ها نیز در بین افسران خود متحمل تلفات "قابل توجه" شده‌اند.

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده نیز که در کنار میلی صحبت می‌کرد، به خبرنگاران اعلام کرد: ما درمورد طرح‌هایی برای افزایش تولید مهمات بواسطه اقدامات مهم اتحادیه اروپا، هم در سطح ملی و هم در سطح چند ملیتی گفتگو کردیم.

طبق گزارش‌ها، از آنجایی که انتظار می‌رود ضدحمله اوکراین طولانی‌تر از تصورات قبلی باشد، غرب در تلاش است تا برای تامین نیازهای درازمدت کی‌یف به مهمات، در کنار اوکراین باشد.

پیش بینی ژنرال آمریکایی از جنگ اوکراین

پیشتر الکساندر سیرسکی فرمانده نیروی زمینی ارتش اوکراین گفته بود که به دلیل وجود میادین بی‌شمار مین و استحکامات دفاعی ارتش روسیه، دستیابی سریع به نتایج ضد حمله اوکراین عملا غیرممکن است.

وی همچنین اظهار کرد: مهمات خوشه‌ای که توسط ایالات متحده تامین شده اکنون به اوکراین رسیده است و به زودی برای استفاده در میدان جنگ آماده می‌شود.