واکنش عجیب ترودو به شایعات اخیر درباره جدایی از همسرش

جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد: «سوفی و من می‌خواهیم این واقعیت را به اشتراک بگذاریم که پس از گفتگو‌های دشوار، تصمیم به جدایی گرفته ایم».

به گزارش رویترز، دفتر ترودو گفت که نخست وزیر به همراه همسرش یک توافقنامه حقوقی امضا کرده‌اند. در بیانیه دفتر ترودو که خواستار حفظ حریم خصوصی این زوج شده، آمده است: «آن‌ها یک خانواده صمیمی باقی می‌مانند و سوفی و نخست وزیر روی بزرگ کردن فرزندانشان در محیطی امن و محبت آمیز متمرکز خواهند بود».

گفتنی است ترودو دو روز است در هیچ برنامه عمومی حضور نداشته، اما تا روز دوشنبه که در یک کنفرانس خبری دیده شد، حلقه ازدواج خود را بر دست داشت.

ترودو ۵۱ ساله و سوفی گرگوار ترودو ۴۸ ساله در اواخر ماه مه ۲۰۰۵ ازدواج کردند. آن‌ها سه فرزند دارند که بزرگترین آن‌ها ۱۵ سال دارد.

مورد مشابه این ماجرا پیش‌تر نیز اتفاق افتاده است. پیر ترودو، پدر جاستین ترودو که او نیز پیش‌تر نخست وزیر کانادا بوده است، در سال ۱۹۷۷ زمانی که هنوز به عنوان نخست وزیر بر سر کار بود از همسر خود جدا شد.

نخست‌وزیر کانادا از همسرش جدا شد

ترودو زمانی که اواخر سال ۲۰۱۵ به نخست وزیری رسید، تنها ۴۳ سال داشت و به همراه همسر خود به سرعت توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کردند. در سال‌های اولیه پس از روی کار آمدن ترودو، او و همسرش اغلب در مراسم‌های اجتماعی و سفر‌های خارجی با هم دیده می‌شدند.  با این حال، نخست وزیر کانادا قبل از اینکه به این مقام منصوب شود روشن کرده بود که این دو با چالش‌هایی مواجه شده‌اند و در سال ۲۰۱۴ گفت: «ازدواج ما کامل نیست و ما فراز و نشیب‌های سختی داشته ایم». 

در سال‌های اخیر، سوفی ظاهر شدن با همسرش را محدود کرده بود و نشانه‌هایی از برخی مشکلات در روابط آن‌ها آشکار بود. با این حال، این دو نفر در ماه مه برای تاجگذاری پادشاه انگلیس به لندن سفر کردند و زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اواخر ماه مارس به کانادا سفر کرد، با هم دیده شدند.