هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره تبعات وقوع جنگ با حزب‌الله

 این موضوع در جریان جلسه کابینه در روز دوشنبه مطرح و در آن به وضعیت حساس امنیتی در مقابل « حزب‌الله لبنان » پرداخته شد.

به گزارش شبکه ۱۳ عبری زبان، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اشاره کردند که از دیدگاه این رژیم، شروع یک گام «محدود» می‌تواند به رویدادی بسیار گسترده‌تر منجر شود، به طوریکه آنها هشدار داده‌اند هر جنگی که در شمال آغاز شود می‌تواند مناطق دیگر را درگیر کند.

رسانه‌های عبری اشاره کردند که این هشدار در ماه‌های اخیر در بحث‌های امنیتی تکرار شده است.

مقامات امنیتی همچنین وضعیت بد و بی‌ثباتی را که لبنان از آن رنج می‌برد و پیامدهای امنیتی آن را به وزرا گزارش دادند. همانطور که منابع رسانه‌ای عبری گزارش دادند، یک مقام سیاسی، لبنان را «کشوری در حال فروپاشی و بدون رهبر» تعریف کرد.

هشدار ارتش رژیم صهیونیستی درباره تبعات وقوع جنگ با حزب‌الله

مقامات ارتش به اعضای کابینه گفتند، باید بین برنامه‌ها و اقدامات واقعی حزب‌الله و آنچه به عنوان «تحریکات بر سر حصار مرزی» شناخته می‌شود مانند چادرهایی که فعالان حزب‌الله در مزارع شبعا برپا کردند، تفاوت قائل شد.

نشست بعدی کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در ماه آینده برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به دلیل شرایط امنیتی آن را گسترش دهد.

در سایه حوادث مرزی با لبنان، روزنامه «یسرائیل هیوم» گزارش داده مقامات امنیتی این رژیم پیش‌بینی کرده‌اند جنگ با حزب‌الله لبنان در صورت وقوع، جنگی پیچیده‌ خواهد بود.