اسراییل و بحران مهاجرت گازانبری

 رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که میزان مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی از آمریکای شمالی به ویژه میان جوانان به شدت کاهش یافته است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت طی گزارشی در این باره نوشته است که تغییرات قانون قضایی در جامعه صهیونیستی شکاف ایجاد کرده و بر همه بخش‌های زندگی نه تنها در داخل سرزمین های اشغالی بلکه در تمامی جامعه صهیونیستی تاثیر گذاشته است.

بر اساس داده‌های سازمان «نفش بان نفش» که تشویق به مهاجرت از آمریکا و انگلیس به سرزمین‌های اشغالی می‌کند، میانگین مهاجرت جوانان یهودی به فلسطین اشغالی کاهش چشمگیری داشته است.

در این گزارش آمده است که دلیل کاهش مهاجرت جوانان یهودی به سرزمین‌های اشغالی این است که این جوانان در وقت کنونی نمی توانند با شرایط رژیم صهیونیستی بسازند و می گویند که اکنون زمان مناسبی برای مهاجرت به آنجا نیست.

در بخشی از این گزارش تاکید شده که از اوایل سال جاری میلادی تا این لحظه میزان مهاجرت جوانان یهودی به سرزمین های اشغالی نسبت به دهه ۹۰ میلادی و قبل از آن یک سوم شده است.

در گزارش این سازمان آمده است که، انتشار گزارشات درخصوص عدم ثبات در سرزمین‌های اشغالی باعث شده که یهودی ها به آن منطقه مهاجرت نکنند و انتظار می رود که میزان مهاجرت یهودی ها به اسراییل امسال به حداکثر ۳ هزار نفر برسد که این آمار ۱۰ تا ۱۵ درصد کم‌تر از سال ‌های گذشته است و این مساله بسیار نگران کننده می باشد.

در بخشی از این گزارش تاکید شده که کاهش مهاجرت جوانان یهودی تنها مساله نگران کننده برای صهیونیست ها نیست، بلکه میانگین کمک به رژیم صهیونیستی از سوی یهودیان جهان نیز کاهش چشمگیری داشته است.

اسراییل و بحران مهاجرت گازانبری

در این گزارش نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی در سرزمین های اشغالی نیز ابراز نگرانی شده است.

اخیرا رسانه های صهیونیستی گزارش دادند که ۳۳ درصد از صهیونیستها به علت لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی که به کودتای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم تعبیر می‌شود، در اندیشه ترک سرزمین های اشغالی هستند که این رقم در بین جوانان ۵۶ درصد اعلام شده است.

مؤسسه تحقیقاتی ERI در تل‌آویو با انتشار پژوهشی نوشت: اعتماد جوانان به حکومت و نهادهای آن بشدت کاهش یافته است.

طبق گزارش این مؤسسه، در حالی که ۶۶ درصد جوانان ۱۸ تا ۴۴ ساله صهیونیست در سال گذشته گفته بودند «حتی اگر امکانش را داشته باشند، اسراییل را ترک نخواهند کرد»، اما در پژوهش جدید ۵۶ درصد از این جوانان گفته‌اند که مایلند امکان مهاجرت را به طور عملی بیازمایند.

منابع صهیونیستی نیز اخیرا از مهاجرت قطعی ۵۰۰ پزشک ساکن سرزمین های اشغالی به علت لایحه جنجالی تغییرات قضایی رژیم صهیونیستی که به کودتای کابینه نتانیاهو شهرت دارد، خبر دادند.