اعلام حمایت دوباره آمریکا از صهیونیست‌ها

 کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از گفت وگوی تلفنی هریس و هرتزوگ خبر داد.بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات نوار غزه با رئیس رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

هریس در این تماس تلفنی با تکرار دوباره حمایت آمریکا از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و در حالی که تعداد شهدای فلسطینی در اثر حملات صهیونیست‌ها از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته است، گفت: (رژیم) اسرائیل باید در جنگ با حماس به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذاشته و اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان را مد نظر قرار دهد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون رئیس جمهور آمریکا در این گفت وگوی تلفنی بر تمرکز خود و جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده بر روی آزاد کردن گروگان‌ها در نوار غزه تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که هرتزوگ نیز در این تماس خطاب به معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که تا زمان آزادشدن اسرای صهیونیست، هیچ آتش‌بسی برای نوار غزه وجود نخواهد داشت. 

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اعلام حمایت دوباره آمریکا از صهیونیست‌ها

در این ارتباط نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل رو به افزایش است، اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر سه‌شنبه از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.