سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی

در شرایطی که افکار عمومی جهانی به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی ضد غیرنظامیان در نوار غزه متمرکز شده، سران کابینه جنگ این رژیم به دور از چشم رسانه‌ها همچنان به سیاست تخریب منازل مسکونی فلسطینیان و توسعه شهرک سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

بر پایه این گزارش، «تیسیر نصرالله»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گفت: مقامات اسرائیلی نه تنها به طور پیوسته به ساخت و احداث شهرک سازی از طریق مصادره غیرقانونی اراضی فلسطینی‌ها مشغولند، بلکه در ماه‌های اخیر روند شهرک سازی به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

این عضو شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین در ادامه به سیاست نسل کشی کابینه نتانیاهو در نوار غزه پرداخت و افزود: در طی جنگ غزه، کابینه نتانیاهو با سوءاستفاده از تحولات جاری در غزه و تمرکز محافل رسانه‌ای در باریکه، روند شهرک سازی در کرانه باختری را به شکل گسترده‌ای طی ماه‌های اخیر شدت بخشیده است.

سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی

عضو جنبش فتح توضیح داد که سیاست اصولی اسرائیل که از سوی کابینه‌ها و از جمله کابینه نتانیاهو دنبال می‌شود، کارشکنی از تشکیل یک دولت فراگیر مستقل فلسطینی و یکپارچه است.

گفتنی است که کانال ۷ عبری هفته گذشته (جمعه) اعلام کرد که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دستور مصادره ۸ هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین اشغالی را برای الحاق به منابع این رژیم صادر کرد.