رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح از خان‌ یونس عقب‌نشینی کرد

 شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از یوآو گالانت گزارش داد، عقب نشینی نیروهای اسرائیلی از خان یونس با هدف آمادگی برای ماموریت آتی در منطقه رفح در جنوب غزه است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مدعی شد: به وضعیتی خواهیم رسید که دیگر حماس کنترل نوار غزه را در اختیار نخواهد داشت و به صورت یک نهاد نظامی که خطری برای شهروندان ما باشد، فعالیت نخواهد کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گزارش داد که لشکر ۹۸ ارتش این رژیم پس از پایان عملیات‌ خود از منطقه خان یونس عقب نشینی کرد.

براساس اعلام این رسانه، عقب نشینی لشکر ۹۸ از خان یونس در چارچوب آمادگی برای عملیات زمینی در منطقه رفح است.

رادیو رژیم صهیونیستی، افزود: تیپ «ناحال» و لشکر ۱۶۲ ارتش اسرائیل با هدف جلوگیری از بازگشت فلسطینی‌ها (از جنوب نوار غزه) به شمال نوار غزه در داخل این منطقه باقی مانده است.

در عین حال، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی در هفته‌های آینده هوایی خواهد بود و در صورت لزوم حمله زمینی نیز انجام خواهد شد.

برای حمله به رفح از خان‌ یونس عقب‌نشینی کردیم

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی نیز اذعان کردند: برآورد ارتش این بود که نبرد خان یونس فقط ۲ ماه زمان ببرد اما پس از چهار ماه به پایان رسید.

طبق گزارش این رسانه‌ها، اشتباه در ارزیابی ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد خان یونس به دلیل مشکلات و دشواری در این جبهه بوده است.