سرمایه داران کویتی تامین کننده بودجه داعش

به گزارشافکارنیوز،روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در خبری اختصاصی نوشت که وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که گروه تکفیری و تروریستی داعش توسط کویت و درخواست های رسانه های تامین مالی می شود؛ بر این اساس، کویت در حال تامین مبالغ زیادی پول برای داعش در سوریه و عراق است.

وزارت خزانه داری آمریکا سه سرمایه دار از کشورهای شیخ نشین شورای همکاری خلیج فارس را که در حال تامین بودجه داعش هستند، شناسایی کرده است.
این در حالیست که «دیوید کوهن» معاون وزیر خزانه داری آمریکا اخیرا اعلام کرده است که: ما و شرکای بین المللی امان از جمله دولت کویت باید با ضرورت بیشتر و کارآمدتری در مسیر مختل کردن تلاش ها برای تامین مالی تروریست ها(داعش) اقدام کنیم.

بنابراین، این دومین باری است که دولت آمریکا، کویت را که میزبان حضور عظیم ارتش آمریکا است، به عنوان کشور تامین کننده مالی انقلاب های سنی در سوریه معرفی می کند؛ مقامات آگاه در این باره گفته اند که این سرمایه داران متعهد به القاعده که دو نفر از آنها وابسته به جبهه النصره است، از شبکه های اینترنتی و رسانه های اجتماعی استفاده و درخواست پول می کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که یکی از تامین کنندگان مالی داعش، پیشتر تسلیحات مورد نیاز برای جبهه النصره را که رقیب گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام است را تامین می کرد؛ این فرد به تامین مالی النصره در سوریه نیز متهم شده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که به دنبال پیشروی گروه تروریستی داعش در عراق، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دستور حملات هوایی هدفمند علیه مواضع داعش را صادر کرده است؛ داعش نیز تهدید کرده است که در صورت عملی شدن تهدید دولت واشنگتن، پالایشگاه های نفتی عراق را به آتش می کشد که این امر به افزایش قیمت جهانی نفت ختم خواهد شد.