جعبه سیاه هواپیمای روسی باز شد+تصاویر
مراسم باز کردن جعبه سیاه هواپیمای روسی با حضور کارشناسان محلی و بین المللی امروز جمعه در وزارت دفاع روسیه انجام شد.

هواپیمای سوخو24 روسیه با موشک هوا به هوا که از جنگنده ترکیه‌ای اف 16 شلیک شده بود، هدف قرار گرفت. خلبان روس که از این حادثه نجات پیدا کرده، گفته است که جنگنده ترکیه از پشت سر آنها را هدف قرار داد.

 

کرملین پیش از این تاکید کرده بود که تحقیق درباره سرنگونی سوخو 24 روسیه توسط جنگنده های ترکیه و تحلیل محتوای جعبه سیاه هواپیما با مشارکت کارشناسان بین المللی انجام خواهد شد.

بمب افکن سوخو-24 روسی سوم آذرماه در حریم هوایی سوریه با یک موشک جنگنده اف-16 ترکیه سرنگون و یک خلبان آن کشته شد و خدمه دیگر نجات یافت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بر ضرورت بررسی محتویات جعبه سیاه بمب افکن سوخو-24 ساقط شده توسط جنگنده ترکیه با حضور کارشناسان بین المللی تاکید کرده بود.

پوتین روز نوزدهم آذر ماه در گفت و گوی تلفنی با «دیوید کامرون» از کارشناسان انگلیسی برای شرکت در رمزخوانی محتویات جعبه سیاه بمب افکن ساقط شده روسی در مسکو دعوت کرد.

آنکارا ادعا می کند که جنگنده روسی را پس از نقض حریم هوایی ترکیه ساقط کرده است؛ اما ستاد ارتش روسیه قاطعانه این ادعاها را تکذیب کرده و می گوید که جنگنده ترکیه وارد حریم هوایی سوریه شد تا هواپیمای روسی را که در حال انجام ماموریت خود در آسمان حومه شمالی لاذقیه بود، هدف قرار دهد.