تعدادی از مسلمانان فرانسه به خاطر آنچه تلاش غیرقانونی ماموران به منظور خنثی کردن توطئه یک حمله دیگر مشابه حملات پاریس می خوانند، بیش از دهها شکایت حقوقی برضد دولت این کشور مطرح کرده اند. 

 

این پایگاه اینترنتی در گزارشی به قلم تام بچلور افزود: در یک ماه پس از حملات تروریستی پاریس که به کشته شدن 130 نفر منجر شد، نیروهای فرانسوی بیش از 2 هزار و 700 عملیات انجام داده و 360 نفر را به حبس خانگی محکوم کرده اند. 

 

از زمان تیراندازی ها و بمب گذاری های هماهنگ شده پاریس، یک حالت فوق العاده در فرانسه برقرار شده است که برای اجرای عملیات تهاجمی بدون حکم دادگاه به مقامات اختیار مضاعفی می دهد. 

 

اکنون شکایت های زیادی مطرح شده است که در آن حبس خانگی افراد براساس اتهام های واهی یا اطلاعات نادرست، غیرقانونی توصیف شده است. 

 

بسیاری از شاکیان همچنین ادعا می کنند در جریان این حملات به دارایی های آنان خسارت وارد شده است یا این که به خاطر بازجویی از لحاظ روحی آسیب دیده اند. 

 

براساس قوانین فرانسه، وزارت کشور اجازه دارد هرفردی را که گمان می رود برای امنیت جامعه تهدیدی محسوب می شود، هدف قرار دهد. 

 

افرادی که در حبس خانگی به سر می برند باید کل شب را در خانه بمانند و روزی سه بار به پلیس گزارش دهند و حتی برخی از آنها مجبور به استفاده از دستبند های الکترونیکی هستند. 

 

خاویر نوگوراس، وکیل 12 مسلمانی که به حبس خانگی محکوم شده اند، می گوید موکلان وی بر اساس اطلاعات جاسوسی محرمانه و اتهام های ثابت نشده محکوم شده اند.