باراک اوباما حمایت خود را از هیلاری کلینتون اعلام کرد

"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نشریه پولیتیکو، تجربه سیاسی "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا و وزیر خارجه سابق این کشور را تحسین کرد. تمجید اوباما از این نامزد دموکرات نکته مثبتی در رقابت انتخاباتی وی محسوب می شود و می تواند او را پیروز انتخابات کند. نظرسنجی های اخیر حاکی از آن بود که "برنی سندرز،" سناتور مستقل ایالت ورمونت از هیلاری کلینتون پیشی گرفته است.

 

سخنان تحسین برانگیز اوباما در خصوص کلینتون، به پیروزی این نامزد در انتخابات مقدماتی کمک به سزایی خواهد کرد. با وجود اینکه باراک اوباما تاکنون از برنی سندرز انتقاد نکرده است، از تجربه سیاسی کلینتون تمجید کرد و گفت: "وی بسیار با تجربه و باهوش است و به همه سیاست ها آگاه است. همین مسئله گاهی او را محتاط تر جلوه می دهد. کمپین انتخاباتی او نیز بیشتر شیوه نثر دارد تا شعر."

 

مصاحبه باراک اوباما با نشریه پولیتیکو روز جمعه انجام و یک هفته پیش از آغاز انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا منتشر شد. کلینتون که در سال 2008 در انتخابات مقدماتی نامزدهای حزب دموکرات از باراک اوباما شکست خورده بود، این بار برای پیروزی وارد میدان شد؛ اما نظرسنجی های اخیر نشان می دهد برنی سندرز در مقایسه با کلینتون حامیان بیشتری را جلب کرده است. 

 

هیلاری کلینتون روز گذشته اعلام کرد: در حالی که اهداف سندرز در خصوص مسائلی از جمله نابرابری های اجتماعی قابل ستایش است، برخی از آنها دست نیافتنی است. سندرز تجربه لازم را برای حل بسیاری از مسائل ندارد.

 

وی در ادامه افزود: زمانی که وارد کاخ سفید می شوید، نمی توانید روی هر موضوعی که دلتان می خواهد کار کنید. باید بتوانید مسائلی که سر راهتان قرار می گیرد را حل و فصل کنید.

 

باراک اوباما همچنین در مصاحبه با پولیتیکو اعلام کرد: موضوعی که همه می دانند این است که در کاخ سفید افراد نمی توانند تنها روی یک مسئله متمرکز شوند.  

 

باراک اوباما که همچنان یکی از افراد محبوب حزب دموکرات است، پیشتر گفته بود در انتخابات مقدماتی از هیچ کدام از نامزدها حمایت نمی کند؛ اما مایل است بداند چه کسی جانشین وی خواهد شد. سه نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا – یعنی برنی سندرز، هیلاری کلینتون و مارتین اومالی—به دنبال فرصتی هستند تا پیش از آغاز انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا طرفداران بیشتری را جلب کنند. انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا اول فوریه سال جاری میلادی (19 بهمن) برگزار خواهد شد.