عبادی پیش از سفر روحانی به عراق، کابینه جدید تشکیل می‌دهد

 پایگاه اینترنتی روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی در شماره امروز خود در گزارشی به نقل از منابعی که آنان را «منابع بلندپایه عراقی» نامید، نوشت: حیدر عبادی، نخست وزیر عراق، برخلاف پیش‌بینی‌ها، به زودی از تشکیل کابینه جدید خود خبر خواهد داد. این منابع علت این سرعت در تشکیل کابینه را سفر قریب الوقوع حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به بغداد می‌دانند که قرار است در ده روز آینده صورت گیرد. 

 

به نوشته عکاظ، این منابع در مصاحبه با این روزنامه گفتند: حیدر عبادی برای اینکه بتواند تشکیل کابینه جدید خود را قبل از سفر روحانی به عراق عملی کند، پس از اعلام خروج از فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری مالکی، فراکسیون پارلمانی جدیدی تشکیل خواهد داد. 

 

بر پایه این ادعا، این منابع تاکید کردند: نخست وزیر عراق به منظور آماده شدن برای اعلام خروج از ائتلاف دولت قانون، اقداماتی را برای تشکیل ائتلافی به نام «ائتلاف وطن» آغاز کرده است. 

 

 این منابع همچنین افزودند: حیدر عبادی با سلیم جبوری، رئیس مجلس نمایندگان عراق، و اتحاد میهنی کردستان عراق، بر سر تشکیل ائتلافی ملی برای تشکیل کمیته‌ای به منظور تدوین برنامه سیاسی این ائتلاف توافق کرده است.